جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 12:29 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
موذن در همایش انبوه‌سازان: مشکلات امروز صنعت ساختمان ناشی از سکوت دیروزمان است/ آخوندی وارث مشکلات عمرانی دولت گذشته است
سه شنبه 14 مهر 1394
رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با اشاره به وضعیت موجود صنعت ساخت و ساز کشور، گفت: ساخت سرپناه مناسب برای مردم جامعه، نگاه دقیق و مسئولیت‌پذیر بخش‌های ذی‌ربط را می‌طلبد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران، مهدی موذن روز گذشته در همایش سالانه انبوه‌سازان افزود: در حال حاضر وجود 70 هزار بافت فرسوده در کشور و سکونتگاه‌های غیررسمی و میلیون‌ها واحد مسکونی حاشیه‌نشین نشان از مسکن‌های نامناسبی می‌دهد که نیازمند رسیدگی است.
موذن با بیان اینکه احیای بافت‌های فرسوده مسئولیت سنگینی را به گردن دستگاه‌های ذی‌ربط می‌گذارد، تصریح کرد: در حال حاضر با وجود بحران زلزله‌خیزی کشور بیش از 15 میلیون جمعیت کشور در چنین بافت‌هایی ساکن هستند و این موضوع دغدغه‌ای است که رسیدگی به آن زمان زیادی را می‌طلبد.
وی در ادامه افزود: این موضوعات باید برای اطلاع‌رسانی و به مردم آگاهی داده شود و در میان مسئولان همواره باید گوشزد و برای رسیدگی به این معضلات برنامه‌ریزی کرد.
رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با طرح این پرسش که آیا وضعیت موجود ساخت و ساز کشور حکایت از این دارد که نگران وضعیت نباشیم، گفت: نیاز کشور به مسکن و رسیدگی به وضعیت ساخت و ساز فعالیت‌های بیش از پیش را می‌طلبد که باید متولی آن در بخش‌های دولتی و خصوصی مشخص شود.
موذن با انتقاد از ورود افراد فاقد صلاحیت در صنعت ساخت و ساز کشور، اذعان داشت: امروزه ساخت و ساز در شرایطی نیست که به افراد فاقد صلاحیت باز هم اجازه ورود به این عرصه را داد و شهرداری نیز با اعمال سلیقه خود به بحران دامن بزند.
این مسئول با اشاره به عمر مفید ساختمان در کشورمان در مقایسه با کشورهای پیشرفته، اظهار داشت: اگر ساختمانی براساس اصول استاندارد و قانون ساخت و ساز اجرا شود حتما عمر بیشتری خواهد داشت بنابراین ضروری است دلایل اصلی این چالش را جستجو کرد.
پدر معنوی سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور با بیان اینکه روش ساخت و ساز امروزی کشور شایسته تاریخچه ساخت و ساز ایران نیست، افزود: در شرایطی که تمام اصول و قوانین ساخت و ساز رعایت شود آیا ساختمان کاملا استاندارد ساخته خواهد شد، پس در این بین نقش موثر نیروی انسانی چه خواهد شد؟
موذن با تاکید بر اینکه اجرای ساختمان در کشور تک‌محوری پیش نخواهد رفت ، تصریح کرد: در حال حاضر مهندسان کشور جایگاه ویژه خود را در صنعت ساختمان دارند اما تفکر اینکه صفر تا صد ساخت به دست این گروه ساخته شود تفکر غلطی است.
وی با اشاره به جمعیت کاردان‌های فنی کشور، افزود: در شرایطی که پیش‌بینی می‌شود باید بیش از 14 هزار کاردان فنی تربیت شود چرا استفاده از این نیروی انسانی در صنعت ساخت و ساز مغفول مانده است.
رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور با انتقاد از افزایش جمعیت مهندسان نسبت به جمعیت کاردان‌های فنی و واژگونی هرم اشتغال صنعت ساختمان، گفت: چالش این موضوع را باید در کجا جستجو کرد، آیا نمی‌توان با رسیدگی به وضعیت جمعیت کاردان‌ها به عنوان نیروی انسانی صنعت ساختمان وضعیت موجود ساخت و ساز کشور را سر و سامان داد و به سمت مقاوم‌سازی ساخت و ساز حرکت کرد ؟
موذن همچنین با اشاره به جمعیت انبوه‌سازان کشور به عنوان بازوان اجرایی ساخت و ساز، گفت: تاکنون چه میزان از این پتانسیل استفاده شده است؟ چرا تشکل‌های نظام کاردانی و انبوه‌سازی مهجور شده‌اند؟

وزیر راه و شهرسازی وارث مشکلات عمرانی دولت گذشته است

وی با انتقاد از نگاه مدیران گذشته وزارت راه و شهرسازی، ادامه داد: خوشبختانه نگاه امروز وزارتخانه به این وضعیت تغییر کرده و امید است این توان انسانی بالقوه کشور به بالفعل نزدیک شود.
رییس سازمان نظام کاردانی ساختمانی کشور با بیان اینکه ساخت سالانه 1 میلیون وام مسکونی تنها با اتکا به نیروی انسانی صنعت ساختمان اجرایی می‌شود، گفت: استفاده از ظرفیت کاردان‌های فنی و انبوه‌سازان مسکن و در کل همه ظرفیت‌های انسانی در کنار مهندسان این ایده را به اجرا نزدیک می‌کند.
موذن با انتقاد از عملکردهای سلیقه‌ای در وزارتخانه های گذشته در استفاده از ظرفیت‌های انسانی، گفت: البته وضعیت پیش آمده ماحصل عملکرد وزارتخانه‌های قبل است که باید در این دوره برای رفع آن برنامه‌ریزی کرد لذا مجلس باید به این موضوع دقت کند که چاره جویی مشکلات امروز تنها از وزارت خانه فعلی به مصلحت کشور نیست.
وی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت پیش آمده باید در دوره‌های قبلی صورت می‌گرفت و زمانی که وزارتخانه تمام توجه خود را بر اجرای یک پروژه (مسکن مهر) معطوف کرده بود باید رفع آن را جستجو می‌کردیم.
موذن افزود: در حال حاضر بیشترین وقت وزارت راه و شهرسازی امروز برای رسیدگی به مشکلات وزارتخانه قبل تلف می‌شود و به نوعی وزیر راه و شهرسازی وارث مشکلات عمرانی دولت گذشته است.
رییس نظام کاردانی ساختمان استان تهران با انتقاد از فشارهای وزارت راه و شهرسازی دولت گذشته بر انبوه‌سازان برای اجرای مسکن مهر با قیمت‌های محدود، گفت: چرا صنعت ساختمان آن زمان سکوت اختیار کرد؛ در واقع گرفتاری‌های امروز ما ناشی از سکوت دیروز و تفکرات یک شبه وزارتخانه قبل است.
موذن با انتقاد از ساختار مدیریت سازمان‌های نظام مهندسی و نحوه مدیریت‌های مالی این سازمان‌ها، گفت: وزارت راه و شهرسازی با نظارت عالیه خود وظیفه کنترل این سازمان‌ها را دارد که خوشبختانه نگاه امروز وزراتخانه و ابلاغیه‌های وزیر در راستای مدیریت صحیح این سازمان است.
رییس سازمان نظام کاردانی ساختمانی کشور با دفاع از عملکرد وزیر راه و شهرسازی، تصریح کرد: چرا تا زمانی که افراد خواهان استیضاح وزیر هر کدام در سمت‌های اجرای سازمان‌های مربوطه ساخت و ساز بودند نسبت به وضعیت ساخت و ساز گلایه‌مند نبود اما امروز که وزیر وارث گرفتاری‌های دیروز است خواستار رسیدگی به وضعیت هستند؟
موذن در پایان خاطرنشان کرد: امید است با نگاه اصولی و دقیق وزیر راه و شهرسازی تمام چالش‌های موجود صنعت ساختمان رفع شود.

منبع خبر: روابط عمومی سازمان نظام کاردانی ساختمان تهران



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت