جمعه 31 فروردین 1403 ساعت: 8:29 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
خانه‌ها ماست‌مالی شده‌اند!
يكشنبه 7 تير 1394
یک معمار شهرسازی معتقد است: بزک‌کاری در ساختمان، معماری نیست بلکه چیزی است که بساز و بفروش‌ها از خودشان درآورده‌اند و متاسفانه آن را به عنوان نقطه قوت ساختمان‌ها به اذهان عمومی القا کرده‌اند.
ابوالحسن میرعمادی اظهار کرد: در ساختمان‌سازی کارهای اضافی مبتذل و هزینه‌بر زیاد صورت می‌گیرد. به جای این‌که به استاندارد پله‌ها، راهروها، اتاق‌ها، سرویس‌ها، آشپزخانه و ... بپردازیم به سمت تزئینات می‌رویم؛ چون مردم ظاهر قضیه را می‌بینند. این بزک‌کاری‌ها اضافه است. اگر از ابتدا با یک تناسب، زیبا خانه را بسازیم نیازی به بزک کردن و تحمیل هزینه‌های اضافی نیست.
میرعمادی، تزئین روکش ساختمان‌ها را نوعی ماست‌مالی در ساخت‌وساز دانست و گفت: این هزینه‌ها نه تنها زیبا نیستند بلکه بعضا ضد فرهنگ ما هستند. چشم ما کم‌کم به این ساختمان‌ها عادت می‌کند و به مرور از زیبایی، برازندگی و نجابتی که در ساختمان‌های ایرانی بود دور می‌شویم.
وی اظهار کرد: در گذشته تمام زندگی ما تعریف داشت و از استاندارد برخوردار بود. در هنر معماری و قالی‌بافی که با زندگی ایرانیان سر و کار داشت تناسب حاکم بود. خوشبختانه هوز تمام تناسب‌های قالی به هم نخورده اما استاندارد خانه‌سازی و شهرسازی ایران قدیم به کلی فراموش شده است. ما در هنر معماری جزو یکی از مراکز دنیا هستیم که باید از این هنر حفاظت کنیم.
این کارشناس مسکن با اشاره به معماری شهر اصفهان خاطرنشان کرد: ریتم معماری اصفهان در تمام بناها کاملا مشخص است. پل‌ها، مساجد، میدان نقش جهان و به طور کلی سیستم شهر اصفهان ریتم دارد و چشم را نوازش می‌دهد. قبلا به هر جای ایران می‌رفتیم با توجه به وحدت فرم، تصور می‌کردیم یک نفر تمام بناها را ساخته است. درست مثل دستگاه موسیقی که هر دستگاه برای خودش یک مناسبتی داشته و ملودی‌ها تعریف شده بوده است، معماری هم موسیقی جامد است.
منبع خبر: خبرگزاری ایسنا



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت