جمعه 06 اردیبهشت 1403 ساعت: 10:47 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
انبوه‌سازان هم دست به قلم شدند
دوشنبه 25 خرداد 1394
در پی انتشار نقطه‌نظرات موافق و مخالف نسبت به موضوع ابطال ماده 7 فصل سوم از مبحث مقررات ملی در خصوص مجری ذی‌صلاح و نیز نامه‌‌نگاری مسئولان نظام مهندسی به وزیر راه و شهرسازی نسبت به شفاف‌سازی این موضوع، انبوه‌سازان نیز تقاضای خود را در راستای حفظ حکم دیوان عدالت اداری در قالب نامه‌ای به عباس آخوندی ارسال کردند.
انبوه‌سازان با اعتقاد به اینکه قانون نظام مهندسی، با استفاده از تشابه اسمی به انحصار سازمان‌های نظام مهندسی درآمده می‌گویند: سازمان‌های نظام کاردانی جایگاه مشابه سازمان‌های نظام مهندسی در قانون را دارند و نیز کلیه تشکل‌های صنفی و حرفه‌ای که طبق مواد 1، 2 و 29 قانون نظام مهندسی از ارکان اصلی فعالیت حرفه‌ای و صنفی هستند امروزه از عرصه فعالیت حذف شده‌اند.
همچنین سازمان‌های نظام مهندسی که برابر ماده 3 قانون جهت انتظام امور حرفه‌ای مهندسان تشکیل شده‌اند متولی تمام امور حرفه‌ای و صنفی اشخاص حقیقی و حقوقی شده‌اند.
انبوه‌سازان در نامه خود به وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رای دیوان عدالت اداری در خصوص مجری ذی‌صلاح می­آورند: قسمت عمده‌ای از شیوه‌نامه خارج از ظرفیت ماده 33 قانون است و به صورت غیرقانونی در مجموعه مبحث دوم مقررات ملی ساختمان آمده است؛ که این مورد قوانین بالادستی را نقض کرده و باید ابطال و در صورت نیاز دستورالعمل‌های مناسب جایگزین شود.
در نهایت انبوه‌سازان از وزیر راه و شهرسازی کشور در نامه خود خواستار این هستند که با عنایت به رای دیوان عدالت اداری از پذیرش هر گونه دستورالعملی که با مفاد ماده 33 قانون و آیین‌نامه اجرایی تعارض دارد، خودداری و نسبت به تهیه و تدوین آیین‌نامه موضوع 29 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و سایر دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های مرتبط با ماده 33 در چارچوب ضوابط قانونی و هماهنگی کلیه تشکل‌های صنفی و حرفه‌ای ذی‌ربط دستور اقدام سریع صادر شود.
منبع خبر: سایت صما



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت