چهارشنبه 04 اردیبهشت 1403 ساعت: 10:52 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
موذن: ریزش 40 درصدی کاردان های فنی، حاصل عملکرد مدیران دولتی در گذشته بود
دوشنبه 15 دي 1393
رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران ریزش 40 درصدی کاردان های فنی ساختمان و فرار آنان به مقطع کارشناسی را حاصل تفکر غلط مدیران دولتی در گذشته ذکر کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران، مهدی موذن در همایش "سازنده پاسخگو" که در سالن همایش‌های مجموعه هتل المپیک تهران برگزار شد، در جمع مدیران و فعالان صنعت ساخت و ساز کشور، افزود: امروز فضایی در حال ایجاد است تا به منظور اصلاح چرخه معیوب ساخت و ساز از این قشر موثر در حوزه اجرا استفاده بهینه شود.
وی اظهار کرد: چرا سازمانی را تحت عنوان "نظام کاردانی ساختمان" با داشتن هزاران نیروی متخصص ایجاد کردیم اما بعد از تشکیل آن، به صورت سلیقه ای اعمال نظر کرده و از آنان در این صنعت استفاده نمی کنیم.
وی گفت: مدیرکل وقت دفتر سازمان های مهندسی و تشکل های حرفه ای بنابر اظهارات شخصی بیان داشتند که من تصور می کنم اگر کاردان ها وارد چرخه ساخت و ساز شوند، این صنعت با مشکلاتی مواجه می شود، حال باید این افراد بیایند و با توجه به وجود مشکلات عدیده در این حوزه، پاسخگو باشند.
رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران افزود: هم اکنون هزاران نفر از کاردان های ما تحت برنامه ریزی های غلط مسوولان وقت وارد دانشگاه ها شده و دو سال بعد با اخذ مدرک مهندسی وارد بازار کار شدند. حالا این سووال مطرح است که آیا آنان در این مدت مهارت لازم و تجربه جدیدی کسب کرده اند؟
وی با اظهار گلایه از این اتفاق پیش آمده در صنعت ساخت و ساز، گفت: ضمن احترام خاصی که برای مهندسان قائل هستم این سووال مطرح است که آیا می توان تمام فرآیند چرخه ساخت و ساز (صفر تا 100 کار) را به مهندسان واگذار کرد؟ چرا نباید حلقه های این صنعت را به هم متصل کرد.
موذن با اشاره به نامگذاری این همایش(سازنده پاسخگو)، نگاه جزیره ای به زنجیره ساخت و ساز را یکی دیگر از مشکلات چرخه معیوب ساختمان سازی دانست و بیان کرد: اگر در گذشته چنین نشست هایی برگزار و در فضایی باز اظهار نظرات بیان می شد، شاید امروز این میزان مشکلات گریبانگیر این صنعت و جامعه ما نبود.
رییس نظام کاردانی ساختمان استان تهران با بیان این که خوشبختانه امروز با نگرش مثبت و روی باز، مسوولان دولتی پذیرای نقدهای وارده هستند، دکتر آخوندی را مدیری توانمند و متخصص دانست که در راس وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و با استفاده از نیروهای مجربی چون دکتر مظاهریان، دکتر شیبانی و دکتر هوائی، در این مجموعه تحولی ایجاد کرده است.
موذن، پاسخگو بودن مسوولان و دست اندکاران این صنعت را ضروری دانست و گفت: مسکن، گران بهاترین کالایی است که هر شهروند بهای آن را یک بار در طول زندگی پرداخت می کند لذا این کالا باید سالم و با کیفیت بالا در اختیار مردم قرار گیرد.
وی با اشاره به این که غفلت و بی برنامگی در این حوزه معنایی ندارد، اظهار کرد: کسانی که در گذشته با بی‌تدبیری باعث وارد شدن لطمه به این صنعت شده اند، امروز باید پاسخگوی عملکرد و مدیریت غلط خود باشند.
موذن در ادامه به ضرورت تعامل سازنده بین سازمان های نظام کاردانی و نظام مهندسی ساختمان به منظور ارتقای کیفیت ساخت و ساز در کشور اشاره کرد و گفت: در طول 13 سال گذشته بین این دو سازمان چالش هایی وجود داشت که امیدواریم با مدیریت آقای ترکان، شاهد بهبود و تعامل موثر بین این دو مجموعه باشیم.
منبع خبر: روابط عمومی سازمان



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت