جمعه 31 فروردین 1403 ساعت: 8:00 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
افتتاحیه ششمین نمایشگاه صنعتی‌سازی ساختمان
سه شنبه 6 آبان 1393
به گزارش روابط عمومی سازمان، ششمین نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان و همایش تخصصی تجهیزات و فناوری نوین صنعتی سازی ساختمان با حضور بیش از 170 شرکت روز شنبه 3 آبان ماه، در مصلای بزرگ امام (ره) آغاز به‌کار کرد.
‌براساس این گزارش،در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه پس از تلاوت آیاتی از کلام‌اله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی، امیر مازیار شاکری، دبیر ششمین نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان، به حضار و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه خیرمقدم گفته و به ایراد سخنرانی پرداخت.
شاکری با اشاره به اینکه در این نمایشگاه جدیدترین فناوری‌های حوزه ساختمان ارائه می‌شود گفت: آشنایی با مباحث فنی و اجرایی صنعتی سازی ساختمان و ایجاد بازار مناسب برای عرضه تولیدات صنعت ساختمان از مهم‌ترین اهداف برپایی نمایشگاه به‌شمار می‌رود.
وی افزود: صنعت ساخت و ساز یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد کشور محسوب می‌شود و با تولید صنعتی نه تنها شاخص‌های پایه یعنی منابع، زمان و کیفیت مدیریت می‌شود بلکه شاخص‌های اساسی نظیر ایمنی، پایداری و مصرف بهینه انرژی تحقق می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه 10 ساله آینده باید دو میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود گفت: این تعداد ساخت و ساز به روش سنتی امکان پذیر نمی‌شود بلکه تنها با صنعتی سازی می توانیم این تعداد واحد مسکونی را بسازیم.
در ادامه حسن محتشم، رییس انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: در افق چشم انداز 1404 توسعه کشور سالانه به یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم و تا 10 سال آینده باید 10 میلیون واحد مسکونی در کشور احداث شود.
محتشم افزود: سنتی سازی مسکن در اقتصاد ملی صرفه ندارد، زیرا در روش های سنتی مصالح زیادی مصرف می شود و قیمت تمام شده ساختمان نیز بسیار بالا می رود.
وی با بیان اینکه حرکت به طرف صنعتی سازی یک ضرورت اجتناب پذیر در حوزه ساخت و ساز کشور است، گفت: با وجود 30 درصدی صنعتی سازی هنوز هم کشورمان با صنعتی سازی ساختمانها فاصله زیادی دارد.
در ادامه این مراسم مهدی موذن، رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه این نمایشگاه فرصت مناسبی را ایجاد می کند تا با آخرین روش‌های تکنولوژی و تکنینک های روز دنیا آشنا شویم، افزود: صنعتی سازی ساختمان یکی از عوامل مهم در افزایش تولید مسکن و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار مسکن است.
موذن افزود: در زنجیره صنعتی سازی ساختمان‌ها علاوه بر طراحی، معماری، سازه و تاسیسات باید استفاده از نیروی انسانی متخصص مورد توجه قرار گیرد و بر کسی پوشیده نیست فعالیت متخصصین باعث افزایش کیفیت و ایمنی در ساختمانها می شود.
وی تصریح کرد: نبود نیروی انسانی متخصص در حوزه ساخت وساز کشور سبب شده میانگین عمر ساختمان‌های کشور به کمتر از 30 سال برسد در حالی که فعالیت نیروی انسانی متخصص و کاردان در حوزه ساخت و ساز عمر مفید ساختمان‌ها را به بیش از 100 سال افزایش می‌دهد.
وی با بیان اینکه راهی جز صنعتی سازی در حوزه ساخت ساز نداریم، اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیت و افزایش نیاز جوانان به مسکن، استفاده از شیوه های سنتی باعث هدررفت سرمایه و زمان می شود، لذا برنامه ریزی مناسب و تعیین متولی صنعتی سازی در حوزه ساخت و ساز کشور، ضرورت پیدا کرده است.
عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان نیز در این مراسم گفت: در سال 85 بیش از 38 درصد سرمایه های کشور در حوزه ساخت و ساز سرمایه گذاری شد، در حالی که در سال 90 تا 91 طبق گزارش بانک مرکزی بیش از 44 درصد سرمایه های کشور در این حوزه سرمایه گذاری شده و این نشان از اهمیت توجه به بخش مسکن است.
ایرج رهبر افزود: تعامل بخش دولتی و خصوصی در حوزه ساخت و ساز و استفاده از کارگران ماهر و متخصص بدون هدررفت سرمایه های ملی عمر ساختمان ها را افزایش می دهد و رواج صنعتی سازی و ساخت قطعات ساختمان به صورت پیش ساخته علاوه بر کاهش هزینه ها، عمر ساختمان ها را افزایش می دهد.
وی تاکید کرد: صنعتی سازی ساختمان‌ها نسبت به گذشته در کشورمان بیشتر شده اما صنعتی سازی ساختمان ها استفاده بهینه از سرمایه های ملی است تا هرگونه سرمایه گذاری در این حوزه با کمترین پرت انجام شود.
در ادامه این مراسم، فریبرز واحدی، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه ساخت و ساز غیر مجاز در کلان شهر تهران انسان‌ها را آزار می دهد گفت: متاسفانه ساختمان‌های مسکونی در شهرها بی‌کیفیت شده‌اند و از این حیث جای نگرانی وجود دارد. باید با کمک و همت مسئولان جلوی تراکم‌های غیر مجاز را بگیریم و کیفیت زندگی را در شهر تهران افزایش دهیم.
وی اظهار داشت: باید با رویکردهای جدید کیفیت زندگی بر ساخت و ساز را افزایش دهیم و برای نسل‌های بعدی زندگی مفرحی را فراهم کنیم.
او با اشاره به اینکه در صنعتی سازی ما حق انتخاب نداریم گفت: ما نیاز به تولید مسکن داریم که این نیاز به روش های سنتی‌سازی امکان‌پذیر نمی‌شود و باید به سمت صنعتی سازی و تکنولوژی‌های روز دنیا برویم.
فریبرز واحدی با بیان این مطلب که صنعتی سازی در کشور از یک دهه اخیر شروع شده است، افزود: هرچند صنعتی‌سازی در حوزه ساخت و ساز یک امر اجتناب ناپذیر شده است، عملا در این حوزه کاری نکرده ایم.
وی تصریح کرد: در حالی ضوابط و مقررات خاصی در حوزه صنعتی سازی ساختمانها نداریم که نسل جوان کشور نیازمند مسکن است و باید صنعتی سازی در تمام جنبه های طراحی و تولید ساختمان ها مورد توجه جدی قرار گیرد و شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه باید بتوانند همانند کشورهای پیشرفته صنعتی‌سازی را ارتقا دهند.
وی سهم 40 درصدی را در صنعتی سازی ساختمانها بسیار کم دانست و یاد آور شد: هنوز هم شاهد هیچ پیشرفتی در این زمینه نیستیم زیرا عمر ساختمانهای ما حدود 20 سال است در حالی که با صنعتی سازی باید شاهد ساختمانهای مقاوم، ایمن و مستحکم با عمر مفید بیشتر باشیم.
در پایان مراسم، منوچهر شیبانی اصل، مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی گفت: وجود تفکر سیستمی و استفاده از افراد متخصص و حرفه ای دو اصل مهم در استفاده از فناوریهای نوین در حوزه صنعتی سازی ساخت و ساز در کشور است.
وی افزود: تفکر سیستمی فرآیندی است که باید در تمام اجزای ساخت و ساز ساختمان ها، مورد توجه قرار گیرد.
شیبانی ایمنی ساختمان ها، ارتقای کیفیت، کاهش زمان و هزینه ها را از مزیت های صنعتی سازی در حوزه ساخت‌وساز کشور دانست و اظهار داشت: روش های سنتی دیگر پاسخگوی ساخت و ساز سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور نیست و باید از روش های مدرن در صنعتی سازی ساختمان ها استفاده شود.
مدیرکل دفتر سازمان های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی، تصریح کرد: استفاده از روش‌های صنعتی‌سازی باید طوری در کشور رایج شود که با مدیریت صحیح ساخت و سازها در روش‌های صنعتی‌سازی بتواند با شیوه های قدیمی رقابت کند.
وی بر ضرورت رعایت اصول اخلاقی حرفه‌ای در نظام ساخت و ساز کشور تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از فعالیت افراد فاقد صلاحیت در حوزه ساخت‌وساز کشور نیازمند مبارزه جدی هستیم تا با وجود افراد متخصص در این حوزه اخلاق حرفه‌ای نیز بیشتر مراعات شود.
منبع خبر: روابط عمومی سازمان



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت