شنبه 01 اردیبهشت 1403 ساعت: 8:07 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
حق شکایت و دریافت غرامت برای مالکان مسکن مهر بی‌کیفیت محفوظ است
سه شنبه 22 مهر 1393
نماینده مردم تهران با انتقاد شدید از استفاده از مصالح ساختمانی بی‌کیفیت در مسکن مهر گفت: در پی استفاده پیمانکاران مسکن مهر از مصالح ساختمانی بی‌کیفیت و وارد شدن زیان به مالکان، وزارت راه و شهرسازی موظف به شکایت و برخورد با ناظران و پیمانکاران متخلف مسکن مهر و اخذ غرامت از آنان است.
محمد سلیمانی گفت: سرمایه‌گذاری سرمایه‌های شخصی و ملی در مسکن مهر ایجاب می‌کند این مسکن با همه مشکلاتش تحویل مردم شود.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن نیمه کاره گذاشتن مسکن مهر را موجب از بین رفتن این مسکن بر اثر عوامل طبیعی نظیر زلزله و باران و برف دانست و خاطر نشان کرد: دولتمردان با کمک مالکان مسکن مهر ایرادات و نقایص مسکن مهر را برطرف و با سرعت بیشتری تحویل مردم دهد.
وی حذف قیمت زمین از هزینه‌های مسکن مهر را عامل خوشحالی مالکان مسکن مهر دانست و افزود:‌ در بازدیدهای مختلفی که از شهرک‌هایی که مسکن مهر داشته‌ام مردم از این بابت که مالک مسکن که هزینه‌ی زمین در آن محاسبه نشده است، خوشحال هستند.
این وضعیت در مناطقی که محرومان بیشتری ساکن هستند، نمود بیشتری دارد.
نماینده مردم تهران با بیان این که خسارات وارده به مسکن مهر ساخته شده با مصالح ساختمانی فاقد کیفیت در مراجع قانونی قابل طرح است، گفت: مالکان مسکن مهر می‌توانند از طریق وزارت راه و شهرسازی از پیمانکار و مهندسان ناظری که بر روند و کیفیت نامطلوب ساخت مسکن مهر نظارت داشته‌اند، شکایت کنند.
سلیمانی افزود: ناظر ساخت بر اساس وظیفه ذاتی خود موظف و مکلف به نظارت دقیق‌ بر کیفیت مصالح و نحوه ساخت هر ساختمانی است. اگر ناظر درانجام این وظیفه کوتاهی کرده باشد، وزارت راه و شهرسازی موظف است هر چه سریعتر به موضوع رسیدگی کند و در محاکم قضایی علیه ناظر و پیمانکار ادعای خسارت کند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن متذکر شد: پدر مهندسان مسکن در می‌آید تا مجوز نظارت بگیرند، حالا تصور کنید ناظر یک پروژه ساختمانی که دستمزد سنگین هم دریافت می‌کند در وظیفه‌ی خود کوتاهی کند، آیا نباید مسئول کم کاری و عوارض بعدی آن باشد؟
وی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی به عنوان کارفرمای مسکن مهر موظف است ناظران و پیمانکاران ساختمانی متخلف که در انجام وظایف قانونی و شرعی خود کم کاری کرده‌اند را پای میز محاکمه و پرداخت غرامت به مالکان مسکن مهر کند.
منبع خبر: خبرگزاری ایسنا



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت