جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 5:20 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
مهندسان برای ورود به بازارهای بین‌المللی تشویق شوند
يكشنبه 20 مهر 1393
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه مهندسان باید برای ورود به بازارهای بین‌المللی مهندسی تشویق شوند، گفت: افزایش ‏ظرفیت پذیرش دانشجو بدون اینکه هیچ امکانات دیگری فراهم شود مخرب است.
اکبر ترکان گفت : در فاصله سال های 1372 تا 1376 حضور ایران در بازار های بین المللی ارائه خدمات مهندسی در کشور ‏ترکمنستان در شرایط ‏مطلوبی بود اما به دلیل عدم وجود ساز و کار نظارتی و ابزار کنترلی مناسب افراد غیر مرتبط ‏وارد این مقوله شدندکه موجب شد موقعیت کسب شده را از دست بدهیم.
وی افزود: لذا سه اصل راستگویی ، امانتداری و وفای به عهد ‏را نباید فراموش کرد ‏و همواره تاکید کرده ایم که مهندسان باید برای ورود به بازارهای بین المللی مهندسی تشویق شوند حتی اگر ‏سود کسب شده کم باشد زیرا ‏برای تداوم حضور فرا ملی نیازمند کسب اعتبار هستیم.
وی ادامه داد : در حال حاضر 308 هزار نفر در سراسر کشور عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند که از این تعداد 145 ‏هزار نفر دارای پروانه اشتغال می باشند و بازارهای در دسترس برای اشتغال به کار مهندسان تنها در خانه سازی محدود بوده ‏است اما با توجه به اینکه در بهترین شرایط سالیانه 120 میلیون متر مربع ساخت و ساز صورت می گیرد لذا این متراژ برای ‏‏145000 نفر مهندس دارای پروانه اشتغال کافی نیست و همین امر موجب شده تا تعادل بازار به هم بخورد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت : لازم است برای واقعی کردن کارها به بازار ارائه خدمات مهندسی نظم و ‏نسق داد و عرضه را متعادل کرد.
وی گفت: برخی از مراکز آموزشی که بدون پشتوانه علمی و ظرفیت سنجی مناسب وارد حوزه آموزش فنی و مهندسی شدند ، تنها ‏مهندسان فاقد کیفیت تربیت کردند لذا باید با وزارت علوم در خصوص بالا بردن سطح فنی این دانشگاه ها و یا تعطیل کردن مراکزی که ‏درخصوص ارتقای کیفی آموزش کاری صورت نداده اند مذاکره کرد تا اقدام عملی لازم را انجام دهد.
منبع خبر: خبرگزاری فارس



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت