جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 10:28 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
با صدور شناسنامه فنی ملکی واقعی به ساختمان هویت دهیم
پنجشنبه 17 مهر 1393
رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور به ضرورت صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان ها اشاره کرد و گفت: شناسنامه فنی ملکی ساختمان ضمانت، کیفیت و هویت یک ساختمان است اما متاسفانه در کشور اکثر این شناسنامه ها بصورت صوری صادر می شود و باید هرچه سریعتر این موضوع به صورت کلی حل شود.
مهدی موذن در دوازدهمین همایش روز بتن با تاکید بر بازنگری در مرحله اجرای ساخت و ساز ساختمانها در کشور گفت: حضور کاردان ها در حوزه اجرای ساختمان سازی یک ضرورت است اگر در این مرحله هر قدر از مصالح استاندارد استفاده کنیم اما در اجرای پروژه ها بازنگری نشود شاهد کیفیت نخواهیم بود.
موذن در ادامه اظهار داشت: کاردان های فنی و معماران تجربی نقش قابل توجهی در ساخت و ساز کشور دارند. لذا با حضور این نیروی سازمان یافته در حوزه اجرا می توانیم شاهد ارتقاء کیفیت صنعت ساختمان باشیم.
وی تصریح کرد: با دگرگونی در تفکرها لازم است ساختمان سازی در کشور از مهندس محوری تغییر کرده و از سایر بخش ها و عناصر دیگر در صنعت ساختمان کشور استفاده کنیم.
رییس سازمان نظام کاردانی استان تهران به پروانه اشتغال کاردان ها در قانون نظام مهندسی و ساختمان کشور اشاره و کرد و گفت: طبق این قانون به سه قشر مهندسان، معماران تجری و کاردان های فنی پروانه اشتغال اهدا شده است که متاسفانه جای سوال دارد چرا فعالیت کاردان های فنی و معماران تجربی در صنعت ساختمان نادیده گرفته می شود.
وی در ادامه اظهارات خود افزود: اجرای ناصحیح پروژه ها، کوتاه شدن عمر مفید ساختمانها در کشور نسبت به سایر کشورهای پیشرفته و خسارت های غیرقابل جبران ناشی از زلزله مانند زلزله بم به دلیل جزئی نگری مسئولان در عرصه ساخت و ساز است.
وی با تاکید بر حذف نگاه بخشی از صنعت ساختمان و لزوم کلی نگری در ساختمان سازی عنوان کرد: ساختمان سازی یک خط تولید است و لازم است که از همه افراد ذیصلاح با هر نقش و جایگاه متفاوتی در این خط تولید موثر استفاده کرد. چرا که با اجرای این موضوع بیشتر مشکلات صنعت ساختمان حل می شود.
موذن با بیان اینکه بیش از 80 درصد از جغرافیای ایران در معرض زلزله است، گفت: حادثه زلزله پیش بینی نشدنی است پس بیش از این فرصتها را از دست ندهیم و با بهره جویی از همه بخش ها در صنعت ساختمان به فکر ارتقاء این صنعت باشیم و با اصولی ساختن این ساختمانها جلوی تبعات زلزله را بگیریم.
موذن در پایان با اشاره به برنامه توسعه ششم کشور تاکید کرد: مسئولان باید در تدوین این برنامه مهم بازنگری کنند و با آسیب شناسی دقیق به تعداد کاردانها و مهندسان در صنعت ساختمان تناسب دهند.
منبع خبر: سایت صما



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت