شنبه 01 اردیبهشت 1403 ساعت: 2:23 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
آغاز نظارت جدی بر ساخت و سازهای شهری
دوشنبه 14 مهر 1393
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از نظارت جدی بر ساخت و سازهای شهری خبر داد و گفت: در صورت اصلاح نشدن موارد تخلف مهندسان مربوطه به شورای انتظامی ساختمان نظام مهندسی ساختمان معرفی می شوند و پایان کار برای آن ساختمان‌ها صادر نخواهد شد.
فریبرز واحدی اظهار کرد: براساس ماده 35 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و دستور العمل وزارتی ، نظارت بر چگونگی رعایت مقررات ملی ساختمان و قوانین شهرسازی و معماری را به صورت جدی آغاز کرده ایم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از بازدید و بازرسی مهندسان دارای پروانه اشتغال بکار استان تهران از 10 درصد از ساختمان های در حال ساخت این استان خبر داد.
واحدی با اشاره به روند فعالیت کارشناسان ماده 35 تصریح کرد : کارشناسان مربوطه با مراجعه به مراجع صدور پروانه و دریافت مدارک مربوط به پروانه های صادره از ساختمان‌های دردست احداث آن مرجع به صورت موردی بازدید می کنند که در صورت مشاهده تخلف ساختمانی، موضوع تخلف به مهندسان ناظر و مجری جهت اصلاح ابلاغ و همزمان توقف ادامه عملیات ساختمانی و صادر نشدن پایان کار تا رفع تخلف اعلام می شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران بابیان اینکه ضرورت اجرای ماده 35 و نظارت عالیه بر ساخت و سازهای شهری تاکید کرد : امیدواریم این نظارت‌های جدی سبب ترویج اصول معماری و شهرسازی، اعتلای مهندسی استان، بالابردن کیفیت خدمات مهندسی و اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان شود.
وی خاطر نشان کرد: استفاده از شرکت‌های حقوقی ذیصلاح در اجرای ماده 35 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان از برنامه های سال جاری این اداره کل است.
واحدی تاکید کرد: اعتلای دانش مهندسی، افزایش بهره‌وری منابع، مواد و انرژی از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای ماده 35 قانون نظام مهندسی است.
منبع خبر: خبرگزاری ایسنا



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت