جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 8:38 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
فاضلاب علی‌آباد کتول استیضاح آخوندی را کلید زد!
چهارشنبه 11 تير 1393
باز هم استیضاح و باز هم یکی دیگر از وزرای اقتصادی دولت این بار عباس آخوندی باید برای راه‌آهن گرگان – گنبد و فاضلاب علی آباد کتول پاسخگوی نمایندگان باشد.
به گزارش وزیر راه و شهرسازی در طول کمتر از یک سالی که از زمان آغاز وزارتش می‌گذرد بارها به سوالات نمایندگان درباره طرح‌های در حال ساخت و پروژه‌های احداثی پاسخ داده و بهمن سال گذشته هم برای نخستین بار تهدید به استیضاح شد که البته با مذاکرات انجام شده قبل از کشیده شدن موضوع به صحن علنی مجلس منتفی شد.
در صورت‌نوشته استیضاح بهمن پارسال "راه آهن گرگان – گنبد" محور اصلی بود؛ 13 نماینده‌ای که امضاکننده طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی بودند اعتقاد داشتند وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم برخلاف قانون و بدون توجه به اولویت‌های کشور طرح ساخت این محور مواصلاتی را لغو کرده است؛ طرحی که در دولت قبل تصویب شده و قرارداد اجرای آن نیز به امضا رسیده بود.
حتی برخی نمایندگان از تصویب طرح‌های حمایتی و فاینانس خارجی نیز در راه احداث این پروژه سخن گفتند و ادعا کردند" بی‌توجهی به این موضوع چندین میلیون یورو به دست آمده را از بین خواهد برد". با وجود اصرار نمایندگان اما زور معاون وزیر در مجلس و تبیین موضوع برای نمایندگان معترض که ساخت این خط ریلی از اولویت‌های وزارت راه است برای مدتی آب روی آتش نمایندگان ریخته شد و لااقل سایه آن‌ها برای پنج ماه از سر آخوندی کنار رفت.
با آغاز تیر ماه بار دیگر زمزمه استیضاح آخوندی درحالی قوت گرفت که به نظر می‌رسید با توجه به مطرح بودن نام چند وزیر در صف استیضاح‌شوندگان، وزیر راه فعلا در کانون توجهات نمایندگان نباشد.
اما این چنین نشد و بار دیگر 22 نماینده رسما طرح استیضاح از وزیر راه و شهرسازی را امضا کردند تا باز هم گرگان و گنبد در رأس خواسته‌های آن ها قرار بگیرد؛ این بار نیز نمایندگان معترض و استیضاح کننده در رابطه با طرح‌های عمرانی استان گلستان ابهامات بسیاری دارند.
به گفته یکی از آن‌ها راه آهن گرگان – گنبد، جاده‌های روستایی گرگان و البته فاضلاب شهر علی آباد کتول سه محور اصلی مدنظر نمایندگان برای استیضاح به حساب می‌آید.
در حالی 22 نماینده معترض طرح استیضاح خود را در مجلس پیش می‌برند که پیش از این عباس آخوندی بارها از محدودیت‌های بودجه‌ای و اعتباراتی وزارتخانه متبوع خود سخن گفته و اعلام کرده است که برای پیشبرد اهداف توسعه‌محور باید بین طرح‌های اقتصادی اولویت گذاری کرده و طرح‌هایی که نزدیک به بهره برداری هستند یا آماده سازی آن ها اهمیت بالایی دارد در رأس کار قرار گیرد.
با این وجود به نظر می رسد ابهامات و اشکالاتی که نمایندگان استان گلستان به وزیر راه و شهرسازی دارند بار دیگر (برای بار دوم) باعث به وجود آمدن طرح استیضاح آخوندی شده و این بار مشخص نیست که آیا باز هم مسئولان وزارت راه خواهند توانست موضوع را با ریش سفیدی و قبل از اعلام وصول استیضاح حل کنند یا فاضلاب علی آباد کتول نخستین قربانی کابینه یازدهم را خواهد گرفت.
منبع خبر: خبرگزاری ایسنا



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت