پنجشنبه 05 اردیبهشت 1403 ساعت: 5:29 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
آیا در کاهش اثرات بلایای طبیعی موفق بودیم؟
سه شنبه 25 مهر 1390
مهدی موذن، رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران اظهار داشت: بیستم مهر ماه روزملی کاهش اثرات بلایای طبیعی نام گذاری شده و به قول رییس سازمان مدیریت بحران کشور، هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی را سپری کردیم.
نکته قابل توجه این است که امسال در شرایطی این روزها را می گذرانیم که مسوولین و دست اندر کاران با اثرات دو مورد از این بلایا دست و پنجه نرم می کنند البته این وضعیت هم باعث نشد که حد اقل امسال به این روز توجه بیشتری نماییم و دست نیاز به سوی کارشناسان و دست اندر کاران دراز کنیم و با تکیه بر علم و تجارب آنها و با تشکیل همایشی ویژه، نسبت به تشریح مشکلات عظیمی که در صورت وقوع زلزله در تهران به وجود می آید صحبت کنیم.
همزمانی این ایام با زلزله آذربایجان شرقی و سیل مازندران می توانست به مثابه نهیب تندی برای تذکر و یادآوری به مسوولین و مدیران خونسردی باشد که بعضا منتظرند ببینند زلزله بعدی در کجا به وقوع می پیوندد تا با غوغا سالاری، کم کاری های خود را پوشش دهند.
وی تصریح کرد: در این روز فقط شاهد پیام رییس جمهور و هم چنین شهردار تهران بودیم و مصاحبه با رییس سازمان مدیریت بحران کشور نیز انجام شد.
موذن همچنین افزود: چنانچه همایش اشاره شده برگزار می شد، بدون شک واقعیت هایی از قبیل اینکه کشور ما در ردیف 10 کشور لرزه خیز جدی قرار دارد، مطرح می شد و یادآوری وجود 72 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور و 14 هزار هکتاربافت فرسوده در تهران می توانست یادآور این باشد که ما چقدر در کاهش اثرات بلایای طبیعی موفق بوده ایم. شاید گزارشی از وضعیت ساختمان های بعضی روستا های آذربایجان شرقی که اثری از سیمان و تیرآهن در آنها نبوده و در زلزله با خاک یکسان شدند ارایه می شد و ما به خود می آمدیم که پس چه کرده ایم و چه کسانی به وظیفه خود عمل نکرده اند.
رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران بیان کرد: شاید طرح این موضوع که هنوز بسیاری از روستاهای دیگر هم در آن استان از وضعیت مشابه بر خوردارند ما را مصمم می کرد که پیشگیری بهتر از درمان است و شاید صدای این نهیب آنقدر بلند بود که موجب می شد برادرانمان در سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و سایر بخش های مدیریتی ذیربط دست از انحصار طلبی برداشته و باور کنند در ساختمان سازی صرفا با مشارکت همه نیروهای دارای صلاحیت، می توان شاهد بهترین نتیجه بوده لذا با تمکین از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و برای تحقق اهداف آن قانون از مهندسین، کاردان های فنی و معماران تجربی دارای پروانه اشتغال استفاده نمایند.
منبع خبر: روابط عمومی سازمان



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت