چهارشنبه 04 اردیبهشت 1403 ساعت: 1:24 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
خانه فرسوده بدهید، خانه نوساز بگیرید
شنبه 22 مهر 1390
رییس انجمن انبوه سازان تهران از اجرای طرح جدید براي نوسازي بافت‌فرسوده شهری خبر داد.
وی ادامه داد: دولت با مشارکت ساکنان بافت فرسوده به ازای هر یک متر مربع زمین 2/1 واحد مسکونی در قالب آپارتمان به مالکان واگذار می‌کرد.
ایرج رهبر تصریح کرد: واگذاری واحدهای‌مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده شهری از این پس علاوه بر شیوه‌های سابق با روش جدیدی انجام می‌پذیرد.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر واگذاری واحدها عمدتا از سه شیوه به متقاضیان صورت می‌گرفته است، تصریح کرد: تا پیش از این برای نوسازی بافت‌های فرسوده و واحدهای مسکونی واقع در این بافت‌ها سه شیوه متفاوت اعمال می‌شد.
رهبر افزود: براین اساس در حالت اول واحدهای فرسوده از ساکنان خریداری می‌شد و سپس عملیات نوسازی در آن صورت می‌گرفت. این در حالی است که در حالت دوم دولت از طریق اعطای وام ودیعه به ساکنان، نوسازی بافت را بر عهده می‌گرفت و پس از نوسازی واحدهای مسکونی را در اختیار صاحبانشان قرار می‌داد.
رییس انجمن انبوه سازان تهران با بیان اینکه دولت بنا دارد در شیوه جدیدی به نام طرح کلید به کلید از روش دیگری برای نوسازی استفاده كند، گفت: در شیوه جدید مالکان در زمان تحویل واحد فرسوده خود يك واحد نوساز در همان محله سکونت خود یا یکی از محلات مجاور دریافت می‌کنند و این امر انگیزه آنان را برای نوسازی افزایش می‌دهد.
رهبر همچنین با تشریح محاسن طرح کلید به کلید برای واگذاری واحدها در بافت فرسوده گفت: مشکل نوسازی بافت‌های فرسوده ابتدای کار بود؛ یعنی زمانی که دولت واحدی در اختیار نداشت تا در ازای ملک فرسوده در اختیار مالکان قرار دهد؛ اما با ادامه روند ساخت و ساز در بافت فرسوده دولت این امکان را دارد که از طریق این طرح میزان مشارکت ساکنان بافت‌های فرسوده در طرح‌های نوسازی را افزایش دهد.
منبع خبر: دنیای‌اقتصاد



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت