جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 5:18 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
تا دو سال آینده به میزان 100درصد در رعایت مقررات ملی ساختمان خواهیم رسید.
دوشنبه 9 مرداد 1391
مدیر کل مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت : رعایت مقررات ملی ساختمان در کشور در چهار سال اخیر از 60 تا 65 درصد به بالای 90 درصد رسیده است.
غلامرضا هوائـی با بیان این که امروزه در رعایت مقررات ملی ساختمان وضع خوبی داریم ، گفت : تغییر نگرش به وضع ساخت و ساز به ویژه صنعتی سازی و فن آوری های نوین در حوزه ساخت و ساز و فرهنگ سازی رسانه ها به ویژه صدا و سیما از عوامل مهم در دستیابی به پیشرفت است.
وی افزود : تا دو سال آینده به میزان 100درصد در رعایت مقررات ملی ساختمان خواهیم رسید.
مدیر کل مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این که امسال حوزه نظارت بیش از پیش توسعه خواهد یافت ،گفت: استفاده از خدمات شرکت های کنترل بازرسی و اعتبارات در نظرگرفته شده ، برنامه هایی است که برای پیشبرد رعایت مقررات ملی اجرایی می شود.
هوایی گفت: همایش منطقه ای مقررات ملی ساختمان به منظور بررسی عملکرد ساخت و ساز های استانی در همه شهرها برگزار و ازهمه عوامل ساخت و ساز قدرانی می شود.
مقررات ملی ساختمان شامل مجموعه‌ای از بایدها و نبایدها و حداقل‌هایی است که در ساخت و ساز باید رعایت شود.
این مقررات باعث افزایش ایمنی، کیفیت، آسایش ، سلامت و بهره‌وری مناسب در ساخت و ساز کشور خواهد شد.
هوایی اظهار داشت : یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی، تدوین مقررات ملی ساختمان است که خوشبختانه تا امروز، در همه بخش‌های مقررات ملی ساختمان، ضوابط و قواعد فنی را تدوین ، تصویب و به صنعت ساختمان، ابلاغ کرده‌ایم.
مدیر کل مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد : امروز هیچ بخشی در حوزه مقررات ملی ساختمان وجود ندارد که قواعد و ضوابط فنی آن روی زمین مانده باشد. آخرین مجموعه‌ای که نیاز به تصویب داشت، مربوط به پدافند غیرقابل بود که خوشبختانه انجام شد.
وی افزود : در حوزه ترویج ، آموزش و تبلیغ هم وزارت راه و شهرسازی با همان اعتباراتی که در اختیار داشته است و با مشارکت دستگاه‌هایی که مرتبط بوده‌اند، به همراه سازمان نظام مهندسی سراسر کشور، فعالیت‌های خوبی انجام داده است .
هوایی گفت : برگزاری همایش‌ها، تهیه کتاب، CD ، مشارکت در ساخت برنامه‌های تلویزیونی، شرکت در سفرهای استانی، جلسه با شهرداران، مسئولان ساخت و ساز مهندسان و... بخشی از کارهای تدریجی انجام شده است و آشنایی با مقررات ملی ساختمان، در سطح کشور توسعه یافته است.
هوایی افزود : همه مهندسان و دست‌اندرکاران ساختمان با نشان ها ، فرهنگ و بایدها و نبایدها و مقررات ملی ساختمان، آشنایی دارند و البته ممکن است این آشنایی کافی نباشد اما در حد لازم است و باید در مناطق دوردست به ویژه درباره کیفیت مصالح بومی بیشتر تبلیغ کنیم.
آقای هوایی گفت : در حوزه کنترل هم طبق ماده 35 قانون نظام مهندسی ، بخشی از امور مربوط به نظارت عالیه است که به رعایت مقررات ملی ساختمان ارتباط دارد و با وزارت راه و شهرسازی است ، البته نظارت عالیه به این معنا نیست که تک‌تک واحدها نظارت شود.
منبع خبر: واحد مرکزی خبر



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت