جمعه 31 فروردین 1403 ساعت: 9:49 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
خريد و فروش مسكن مهر غيرقانونى است
سه شنبه 27 تير 1391
معاون وزير راه و شهرسازى از غيرقانونى بودن فروش واحدهاى مسكونى مهر در سراسر كشور به غيرواجدين شرايط خبر داد.
ابوالفضل صومعلو معاون امور مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازى در نشستى خبرى كه به منظور اعلام برنامه ها و اهداف اولين همايش «مسكن مهر» برگزار شد، با اعلام اين خبر گفت: پروژه هاى مسكن مهر به دليل بهره مندى از تسهيلات يارانه دار دولتى قابل انتقال به خريدارانى كه واجد شرايط نباشند نيست.
وى همچنين در ادامه از برگزارى اولين همايش «مسكن مهر» همزمان با هفته جهانى اسكان بشر در تهران خبر دادو با اشاره به اينكه طى سه دهه بعد از انقلاب اسلامى، برنامه هاى گسترده اى در بخش مسكن اجرا شده است، گفت: به رغم عملكرد مثبت حوزه مسكن در طول سال هاى گذشته، توزيع مناسبى در اين بخش صورت نگرفته است به طورى كه اهداف در نظر گرفته شده براى تأمين مسكن گروه هاى كم درآمد به نتيجه مطلوبى نرسيده بود.
وى افزود: موضوع تأمين مسكن گروه هاى كم درآمد از ابتداى كار دولت نهم در دستور كار جدى دولت قرار گرفت تا با بهره مندى از چهار دهه فعاليت و تجربه وزارت مسكن، تأمين مسكن اين قشر از جامعه در تمام كشور مورد توجه دولت قرار گيرد.
صومعلو با بيان اينكه طرح مسكن مهر هم اكنون به نتيجه رسيده و هر روز برتعداد واحدهاى افتتاحى افزوده مى شود ، افزود: با توجه به اين موضوع تصميم به برگزارى همايشى با نام مسكن مهر همزمان با هفته اسكان بشر گرفتيم كه بهره مندى از نظرات كارشناسان فنى و اجرايى در كنار ارزيابى تأثيرگذارى اقتصادى ، اجتماعى و شهرسازى از مهم ترين اهداف آن هستند.
رئيس شوراى سياستگذارى همايش مسكن مهر به محورهاى اين همايش نيز اشاره و تصريح كرد : مسكن مهر؛ رويكردها و دستاوردها ، مسكن مهر و نظام تأمين مالى ، مسكن مهر و توسعه شهرى و مسكن مهر؛ صنعتى سازى و مقررات ملى از محورهاى اين همايش هستند.
وى ويژگى بارز طرح مسكن مهر را موضوع حذف زمين از قيمت تمام شده مسكن اعلام كرد و گفت: طرح مسكن مهر امروز در مرحله مطلوبى از اجرا قرار دارد چنانچه از ميان ۲ ميليون و ۲۵۰ هزار واحد مسكونى بهره مند از محل تسهيلات خط اعتبارى مسكن مهر تا به امروز يك ميليون و ۵۳۰ هزار واحد از مرحله اسكلت گذشته و يك ميليون و ۳۱۰ هزار واحد هم مرحله سفت كارى را طى كرده است.
وى در پاسخ به سوالى در خصوص چگونگى جبران روند افزايش قيمت مصالح ساختمانى در قيمت تمام شده واحدهاى مسكن و مشكلات پيش آمده براى پيمانكاران در اين خصوص گفت: اين معضل فقط براى ۴۰۰ هزار واحدى كه در مرحله فونداسيون تا اسكلت هستند وجود دارد و تنها براى واحدهايى كه از سوى تعاونى ها ودر دست اجرا است بروز يافته و در قراردادهاى سه جانبه مشكلى وجود ندارد، چرا كه درصد بالايى از واحدها از مرحله اسكلت گذشته است.
وى خاطرنشان كرد: در سال جارى و براى جبران رشد قيمت مصالح ساختمانى افزايش حدود ۱۰ درصدى قرارداد پيمانكاران درنظر گرفته شده است.صومعلو در خصوص بازبينى در شرايط ثبت نام كنندگان مسكن مهر اظهار داشت: به وزارت راه و شهرسازى گزارش شده بود كه برخى از افراد در شهر جديد پرند با اجاره نامه تقلبى ثبت نام كردند؛ به همين جهت شرايط سكونت و تولد در شهر تهران براى اين افراد مورد بازنگرى قرار مى گيرد.
وى افزود: مسكن هاى مهر ساخته شده در اطراف تهران براى ساكنان تهرانى است و براى جلوگيرى از بروز اين مشكلات هم وزير كارگروهى را تشكيل داد.معاون وزير راه و شهرسازى در خصوص طرحهاى دولت براى جلوگيرى از افزايش اجاره بها گفت: تجربه ما در سال هاى گذشته نشان داده كه برنامه هايى مانند اجاره به شرط تمليك مشكلات اجاره نشينى را حل نمى كند، زيرا مردم ما تمايل به مالكيت دارند.
وى با بيان اينكه افتتاح مسكن مهر مى توانست مسكن رابه آرامش برساند گفت: مسكن مهر پتانسيل خوبى بابت تامين مسكن است و پس از افتتاح تمامى واحدها با بازار به آرامش خواهد رسيد.گفتنى است؛ همايش ملى مسكن مهر، ۱۰ و ۱۱ مهر ماه سال جارى همزمان با هفته جهانى اسكان بشر در سالن ابوريحان دانشگاه شهيد بهشتى برگزار خواهد شد.
منبع خبر: ابرار



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت