پنجشنبه 05 اردیبهشت 1403 ساعت: 7:51 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
وزارت راه به حوزه مسكن و اجاره ‌بها جدي و منطقي وارد شود
شنبه 10 تير 1391
نماينده مردم فردوس و طبس گفت: قيمت اجاره‌بها و مسكن در شهرهاي كوچك كاهش، ولي در شهرهاي بزرگ افزايش عجيب و غريبي يافته است.
محمدعلي عبدالله‌زاده گفت: قيمت زمين، مسكن و اجاره‌بها نسبت به قبل به صورت عجيب و غريبي افزايش يافته و تنها راه‌حل ساماندهي اين بازار، متناسب شدن عرضه و تقاضاست.
نماينده مردم فردوس و طبس، رشد قيمت مسكن و اجاره‌بها در شهرستان‌ها و روستاها را بسيار پايين دانست و افزود: يكي از دلايل افزايش نرخ مسكن و اجاره‌بها، تمركز خدمات اجتماعي و عمومي در شهرهاي بزرگ است، اين عامل موجب افزايش تقاضا در اين بخش مي شود كه اين تقاضا در كنار كمبود زمين و مسكن و فقدان راهكارهاي مناسب جايگزين، موجب صعودي شدن قيمت‌ها در شهرهاي بزرگ مي‌شود.
وي افزود: در شهرهاي كوچك و روستاهايي كه امكانات نسبتا خوبي هم وجود دارد، قيمت مسكن و اجاره‌بها حتي افت هم داشته است.
اين عضو كميسيون برنامه و بودجه، خواستار ورود جدي و منطقي‌تر وزارت راه و شهرسازي به حوزه مسكن و اجاره‌بها شد و گفت: براي ساماندهي اصولي و منطقي نابساماني‌هاي بخش مسكن بايد مطالعات دقيق كارشناسي و همه‌جانبه‌اي از سوي متولي بخش مسكن انجام شود و بايد دانست كه با تعيين دستوري درصد افزايش قيمت مسكن يا اجاره‌بها نمي‌توان اين بازار تحريك‌پذير را تحت كنترل در آورد.
وي معتقد است: اصرار وزارت راه و شهرسازي بر راهكارهاي دستوري يا تعزيراتي موجب مي‌شود، مالكان و بنگاه‌هاي املاك در پي جستجوي راه‌هاي فرار برآيند.
عبدالله‌زاده، اتخاذ راهكارهاي بلندمدت را موجب برخورد منطقي‌تر و همه‌جانبه‌تر با موضوع مسكن و اجاره‌بها عنوان كرد و افزود: بسياري از مسائلي كه در كلان شهرها به وجود آمده به دليل فقدان شغل در شهرهاي كوچك و مناطق كمتر توسعه يافته به وجود آمده است، بسياري از مهاجرت‌هاي انجام شده به دليل يافتن شغل انجام مي‌شود، افزايش نرخ بيكاري و فقدان زمينه‌هاي اشتغال در شهرستان‌ها و روستاها چاره‌اي جز مهاجرت براي متقاضيان كار نمي‌گذارد.
نماينده مردم طبس و فردوس، ايجاد اشتغال در مناطق كمتر توسعه يافته، توزيع متناسب امكانات و ثروت در سراسر كشور و توسعه مراكز بهداشتي، درماني و آموزش در شهرستان‌ها را موجب كاهش مهاجرت و كاهش تقاضا در بخش اجاره‌بها در شهرهاي بزرگ دانست.
اين عضو كميسيون برنامه و بودجه، به اجرا گذاشتن هر سياست كنترلي از سوي وزارت راه و شهرسازي در بخش مسكن را مشروط به پذيرش مالكان و عدم مقاومت آنان دانست.
منبع خبر: ایسنا



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت