جمعه 31 فروردین 1403 ساعت: 3:35 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
حداکثر افزایش اجاره‌بها 15 درصد تعیین شد
دوشنبه 5 تير 1391
با توافق دولت، سازمان تعزیرات، اتحادیه املاک و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، حداکثر افزایش اجاره‌بها در تهران و کرج 15 درصد تعیین شد.
با این توافق چهار جانبه مقرر شد از دهم تیر ماه قانون ممنوعیت افزایش بیش از 13 تا 15 درصدی اجاره‌بها در پایتخت اجرا شده و با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد. رئیس اتحادیه املاک در این باره گفت: این رقم با استناد به اطلاعات مرکز آمار استخراج شده و می‌تواند جلوی شتاب فزاینده اجاره‌بها را در فصل نقل و انتقالات بگیرد.
البته محمدقلی خسروی که پیش از این هم با اجرای این قانون مخالفت کرده بود، بر این باور است که نباید انتظار داشته باشیم که در نتیجه اجرای این قانون اجاره‌بها کاهش بیابد اما به هر حال می‌تواند اثرات کنترلی نسبتا مناسبی در این بازار داشته باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی هم با اعلام این خبر گفت: بلوک‌بندی قیمت و اجاره مسکن آماده است و از فردا در تهران آغاز می‌شود. ابوالفضل صومعلو به فارس گفت: این سامانه از هفته گذشته آماده شده است، اما برای اینکه به‌دلیل مراجعات زیاد به مشکل برنخوریم، سعی شد ابتدا پهنای باند سایت مزبور را افزایش دهیم.
او پیش از این سامانه بلوک‌بندی را یکی از راه‌های کنترل قیمت مسکن در فصل نقل و انتقالات اعلام کرده و به همشهری گفته بود: اجرای این طرح می‌تواند قدرت چانه‌زنی مستأجران را افزایش دهد و مانع از افزایش بی‌رویه اجاره‌بها شود.
به گفته صومعلو، دولت مصمم به اجرای این طرح بوده و از این تصمیم عقب‌نشینی نخواهد کرد.
مدیرکل مسکن و شهرسازی تهران معتقد است که مهم‌ترین عاملی که موجب افزایش قیمت مسکن شده، انتظارات تورمی است.
تقی رضایی ما گفت: دولت درصدد است تا با اجرای سه برنامه محوری این انتظارات را کنترل کند و مانع از افزایش قیمت مسکن در تابستان شود.
او عرضه 40 هزار واحد مسکونی مهر را یکی از این برنامه‌ها می‌داند که تا چند روز آینده محقق خواهد شد.
به گفته رضایی، راه‌اندازی سامانه بلوک‌بندی و اجرای طرح تعزیراتی هم ضمن آنکه اطلاعات مناسبی به خریدار و فروشنده درباره قیمت‌های واقعی می‌دهد، می‌تواند مانع از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها شود.
منبع خبر: ايلنا



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت