جمعه 31 فروردین 1403 ساعت: 7:48 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
افزايش 15 درصدي اجاره‌بهاي مسكن در فروردين‌ماه
شنبه 16 ارديبهشت 1391
یک کار‌شناس مسکن با بیان اینکه پیش بینی‌های ما در سال ۸۹ مبنی بر افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی قیمت مسکن محقق شد گفت: در فروردین ماه سال جاری قیمت مسکن نسبت به اسفند ماه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.
بیت‌الله ستاریان افزود: با توجه به اینکه ماه‌های فروردین و اردیبهشت هر سال به عنوان خواب دوره مسکن نامیده می‌شود و هیچ سالی در این زمان شاهد افزایش قیمت در پخش مسکن نیستیم اما امسال برای اولین بار قیمت مسکن در فروردین ماه افزایش یافت.
ستاریان با اشاره به اینکه قیمت مسکن در فروردین ماه نسبت به اسفند ماه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته است، تصریح کرد: در سه الی چهار سال اخیر کمترین میزان تولید در بخش مسکن را شاهد بودیم و این امر موجب شد تقاضای انبوه در بخش مسکن افزایش یابد.
وی اظهار داشت: به‌رغم وعده وزیر راه و شهرسازی، پروژه‌های مسکن مهر با مشکل مواجه شده است.
این کار‌شناس بازار مسکن با بیان اینکه تولید مسکن کفاف تقاضای سالانه را نمی‌دهد خاطرنشان کرد: سالانه ۷۰۰ هزار خانوار متقاضی مسکن هستند از طرفی ضریب استهلاک ساختمان و تخریب‌ها را هم بايد در نظر بگيريم.
ستاریان ادامه داد: در سال گذشته شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌ها دربخش مسکن بودیم و این امر موجب شد حجم نقدینگی‌ها به سمت بازار مسکن برود و این هجوم سرمایه به سمت بازار مسکن امسال نیز ادامه خواهد داشت.
وی در توضیح مطلب فوق خاطرنشان کرد: در سال جاری شاهد افزایش شدید قیمت ملک خواهیم بود.
این کار‌شناس بازار مسکن در بخش دیگری از سخنانش افزود: براساس پیش‌بینی‌های ما در سال گذشته مبنی بر افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی قیمت مسکن این اتفاق رخ داد در حالی که تا پایان امسال شاهد افزایش ۱۲۰ درصدی قیمت مسکن خواهیم بود.
وی در پایان با اشاره به افزایش قیمت مسکن در سال جاری گفت: معادلات نقدینگی و از طرفی فاصله زیاد بین عرضه و تقاضا دلایل افزایش قیمت مسکن در سال جاری است.
منبع خبر: ایلنا



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت