چهارشنبه 04 اردیبهشت 1403 ساعت: 11:05 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
واحدهاي "مسكن ويژه" فقط براي تهراني‌هاست
شنبه 2 ارديبهشت 1391
تقي رضايي-رييس اداره كل مسكن و شهرسازي استان تهران اظهار كرد: بر اساس جلسات مستمر برگزار شده براي كنترل قيمت مسكن در تهران، طي دو الي سه ماه گذشته زمين‌هاي بسياري را در سطح شهر تهران شناسايي كرده‌ايم.
واگذاري مسكن ويژه به فراخور شرايط پايتخت انجام مي‌شود و به طور قطع اين واحدهاي مسكوني براي تهراني‌ها خواهد بود و شرايط به‌گونه‌اي نخواهد بود كه سيل مهاجرت به پايتخت را داشته باشيم.
وي با تشكر از شهرداري تهران براي حمايت از طراحي بر روي اين زمينها و ساخت مسكن در شهر تهران، تصريح كرد: سعي داريم در شهر تهران به اندازه نياز و با توجه به بضاعت استان تهران مسكن توليد كنيم.
رضايي با بيان اينكه اين سياست توليد مسكن در گذشته هم با رويكردهايي مانند اجاره به شرط تمليك و پروژه هاي مشاركتي وجود داشته است، اضافه كرد: الگوي ساخت مسكن ويژه در گذشته نبوده است و براي نمونه ساخت 10هزار واحد مسكوني در تهرانسر بي‌سابقه است به ويژه كه طراحي اين واحدها از نظر معماري خاص است.
رييس اداره كل مسكن و شهرسازي استان تهران با تاكيد بر اينكه مشاور خوبي براي معماري اين پروژه انتخاب شده و خط آسمان در نقاط مختلف پروژه متفاوت است، ادامه داد: در طراحي اين پروژه از چهارباغ اصفهان استفاده شده و به فراخور معماري شهر تهران طراحي انجام شده است. وي در ادامه با بيان اينكه به مرور فراخوان ساير زمين‌ها اعلام مي‌شود،خاطرنشان كرد: سازندگان طيب خاطر داشته باشند؛ انتخاب سازنده فقط از طريق فراخوان انجام مي‌شود و پروژه‌هاي بعدي نيز در راه است.
رضايي با بيان اينكه هنوز جزئيات واگذاري اين واحدها مشخص نيست و مردم مراقب باشند كه مورد سوء استفاده قرار نگيرند، گفت: فعلا توليد را انجام مي‌دهيم تا خيال مردم راحت باشد و جلوي سوداگري در اين بخش را بگيريم.
وي با اشاره به اينكه تيمي بر روي شرايط واگذاري كار مي‌كند، افزود: واگذاري به فراخور شرايط پايتخت خواهد بود و به‌طور قطع اين واحدهاي مسكوني براي تهراني‌ها خواهد بود و شرايط به‌گونه‌اي نخواهد بود كه سيل مهاجرت به پايتخت را داشته باشيم.
مدير اداره كل مسكن و شهرسازي استان تهران با بيان اينكه مسكن مهر نيز روز به روز بلوغ پيدا كرد و كامل‌تر شد، گفت: دولت در سال پاياني كار خود با اين طرح موضوع مسكن مهر را كامل‌تر مي‌كند تا مشكل مسكن كلان شهر تهران را نيز حل كند.
رضايي با تاكيد بر اينكه با ساخت مسكن در زمين‌هاي شناسايي شده نياز يك ساله مسكن پايتخت حل مي‌شود، افزود: تنها مرجع رسمي اعلام موضوع سازمان مسكن و شهرسازي استان تهران است و هرگونه اطلاع رساني از طريق ما انجام مي شود.
وي در ادامه تاكيد كرد: سازنده‌ها تا پايان روز اداري دوشنبه چهارم اردييهشت ماه اسناد فراخوان را دريافت كنند و تا پايان روز اداري هفتم ارديبهشت ماه مدارك خود را تكميل كنند تا پس از انتخاب سازنده‌ها عمليات ساخت آغاز شود.
رضايي در ادامه با بيان اين كه در فاز بعدي ساخت واحدهاي مسكوني در منطقه حكيميه آغاز مي شود، اظهار كرد: زمين‌ها متعلق به سازمان مسكن و شهرسازي است.
منبع خبر: آفتاب



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت