جمعه 06 اردیبهشت 1403 ساعت: 8:02 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
نيكزاد: تركش ارز و سكه به همه چيز خورد اما قيمت مسكن كمتر از نرخ تورم افزايش يافت
يكشنبه 20 فروردين 1391
وزير راه و شهرسازي با تأييد افزايش قيمت مسكن در سال گذشته اين افزايش قيمت را كمتر از نرخ تورم دانست.
باتوجه به اهميت قيمت مسكن براي مردم پيش‌بيني شما از وضعيت بازار مسكن چيست؟ شما همواره افزايش قيمت مسكن را رد مي‌كنيد اما مثال‌هايي وجود دارد كه افزايش قيمت مسكن را نشان مي‌دهد.
ميزان افزايش بالاتر از نرخ تورم بوده يا پايين‌تر؟ اگر قيمت مسكن بالا رفته كمتر از نرخ تورم بوده است و اين‌كه مطلق بگويند قيمت‌ها وحشتناك بالا رفته است من قبول ندارم. زيرا ما سامانه معاملات املاك و مستغلات را داريم و اطلاعات بازار را از طريق آن رصد و تحليل مي‌كنيم و مراجعه به اين سامانه نشان مي‌دهد كه افزايش قيمت مسكن كمتر از تورم است، درمورد كسي كه مي‌گويد روز گذشته خانه‌ام را متري 2 ميليون تومان مي‌فروختم، امروز 4 ميليون تومان، بايد ديد چه كسي خريده وچه كسي فروخته است؟
سال گذشته هم موضوع ارز و سكه رد شد اما تركش آن به همه چيز خورد اما ما بازهم ادعا مي‌كنيم مسكن به آن اندازه‌اي كه مدنظر برخي بوده، تكان نخورده است و سال 91 نيز به صورت گسترده در شهرهاي اطراف و بيشتر نزديك تهران مانند پرديس گفته‌ايم خانه‌هايي را بسازند كه تا پايان سال در كنار افتتاح هاي چندنوبته از گذشته در اختيار مردم قرار بدهيم و از همه مهم‌تر دو كار است كه اگر انجام شود شهرهاي اقماري اطراف تهران مانند شهرهاي اقماري دنيا توجيه پيدا مي‌كند.
از سوي ديگر در قيمت مسكن نيز 5 مولفه را تاثيرگذار مي‌دانم.
زمين يكي از اين مولفه‌هاست كه آن را رايگان در اختيار مردم قرار مي‌دهيم. مولفه ديگر تسهيلات است كه به صورت قرض‌الحسنه به مردم داده مي‌شود، ديگري خدمات فني و نظام مهندسي و شهرداري است كه با همان قيمت قبلي ارائه مي‌شود و براي اين امر از اين دو نهاد تشكر مي‌كنيم. ديگري دستمزد است كه تاثير چنداني ندارد و در مورد مولفه پنجم كه مصالح ساختماني‌ است اعتقاد دارم اگر مرحله دوم هدفمندسازي‌ يارانه‌ها اجرا شود و فقط وزارت صنعت، معدن و تجارت قيمت مصالح مانند سيمان و ميلگرد رامانند گذشته كنترل كرده و ثابت نگه دارد آن گاه قيمت ساخت تغيير نخواهد كرد زيرا واحدها رابه صورت انبوه براي ساخت به سازندگان واگذار مي‌كنيم.
در نهايت افق كار تا به امروز مشخص و خوب بوده و اميدوارم در سال 91 نيز با جهش قيمت بالايي مواجه نشويم و بازار اجاره نيز با اقدام بانك مركزي در راستاي افزايش نرخ سود بانكي سامان خوبي داشته است.
منبع خبر: خراسان



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت