پنجشنبه 05 اردیبهشت 1403 ساعت: 7:39 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
مهندسان ما بايد علم و عمل را در موازات هم به كار گيرند
يكشنبه 7 اسفند 1390
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: مهندسان ما بايد علم و عمل را در موازات هم به كار گيرند و قبل از خروج از دانشگاه با محيط كار آشنا شوند.
همايش بزرگداشت روز مهندس به همت دانشگاه صنعتي اراك در كانون امام علي(ع) برگزار شد.
احمد مجيدي، معاون وزير راه و شهرسازي در اين مراسم گفت: در قديم مهندس كسي بود كه هندسه و جبر و مثلثات بلد بود و در كل كسي كه قدرت استدلال بالايي داشت اما، امروزه به كسي كه بتواند بينش مهندسي داشته باشد و بتوان منابع انساني، مالي و ديگر عوامل را به كار گيرد تا بتواند بيشترين بهره‌وري را داشته باشد، مهندس گويند و مهندس كسي است كه در هر موضوعي تدبر و تحقيق كند.
وي در ادامه افزود: بايد مهندسان ما كار و علم و عمل را باهم ياد گيرند، در آزمون استخدامي ادارات و سازمان‌هاي ما نيز فقط به نمره توجه مي كنند و به كار، نمره‌اي نمي دهند، امروزه مهندسان ما در بيرون از دانشگاه بينش مهندسي را پيدا مي‌كنند و ما بايد اين نقيصه بزرگ را رفع كنيم.
معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه خاطرنشان كرد: تا قبل از انقلاب تمام شركت‌ها و صنايع ما را مهندسان خارجي فرا گرفته بودند و به كارشناس‌هاي داخلي اجازه همكاري نيز نمي‌دادند اما، بعد از پيروزي انقلاب جهش بزرگي در اين زمينه انجام شد و نشان داديم كه مردم ايران همان‌طور كه ثابت شده است بين مردم دنيا هوش قوي‌تري دارند؛ ايران اسلامي امروز بسياري از علوم را در تمام زمينه‌هايشان بومي سازي كرده است؛ به عنوان نمونه ايران اسلامي در علم ماهواره تمام مراحل طراحي، ساخت، هدايت و پرتاب ماهواره را در اختيار دارد، با اين كه در برخي از علوم در مراحل اوليه قرار داريم ولي اين علوم را كامل در اختيار داريم، در علم سدسازي بسيار پيشرفت كرده‌ايم و در تمام صنايع حرف براي گفتن داريم و بايد خود را در ميان اولين رتبه‌هاي اين علوم ببينيم.
وي در ادامه گفت: بايد با تمام تلاش رو به جلو حركت كنيم، بايد به خاطر تحريم شكرگذار باشيم چون با اين تحريم بود كه توانسته‌ايم بسياري از علوم را بومي كنيم، به عنوان مثال در صنعت تعمير هواپيما به دليل آنكه تا به حال تحريم نبوديم، فقط10 درصد توان تعمير هواپيما را داشتيم ولي در زمينه اورهال به خاطر آنكه تحريم بوده‌ايم مي توانيم هواپيماهاي پهن پيكر را اورهال كنيم و اين به دليل آن است كه مهندسان ما توانسته‌اند خودشان را باور كنند و اگر تحريم نبود مهندسان ما توانايي اين قدر پيشرفت را نداشتند.
مجيدي در ادامه گفت: در 8 سال دفاع مقدس با همين مهندسان داخلي ابتكارات زيادي انجام داديم كه شگفتي دشمن را به همراه داشت، مهندسان دوران دفاع مقدس شهيد شدند تا امروز ما در اين جايگاه قرار داريم، امروز مهندسان هسته‌اي ما شهيد شدند و جان خود را بركف دست گرفته‌اند تا ما راحت باشيم و ما مهندسان ايران بايد با تعهد و تخصص راه آن‌ها را ادامه دهيم.
وي گفت: اراك با توجه به آمارها امروز يكي از آلوده‌ترين شهرهاي كشور است كه بايد مهندسان و مردم شهر اراك به فكر راه حل اساسي براي اين شهر باشند و نبايد صورت مسئله را پاك كنيم، در ايران نرم بارندگي سالانه حدود 250 ميليمتر است كه از ميانگين جهاني خيلي پايين تر است و ما بايد براي حل مشكل كم آبي راهكار ارائه دهيم.
در پايان اين مراسم از دانشجويان جوان برتر دانشگاه صنعتي اراك تجليل به عمل آمد و از لوگوي جديد اين دانشگاه رونمايي شد.
منبع خبر: ايسنا



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت