پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت: 9:02 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
بررسى شرايط ورود سازندگان به بافت هاى فرسوده
چهارشنبه 28 دي 1390
معاون شركت مادرتخصصى عمران و بهسازى شهرى ايران با اشاره به شرايط ورود انبوه سازان به بافت هاى فرسوده، گفت: دفاتر نوسازى و بهسازى در تمامى مناطق براى ارائه خدمات به مالكان وجود دارند.
محمد آيينى با اشاره به وجود دفاتر نوسازى و بهسازى در مناطق مختلف، اظهار داشت: طرح ايجاد اين دفاتر پس از تاييد وزير راه و شهرسازى و ارسال به وزارت كشور به استاندارى ها ابلاغ شد كه بر اين اساس در هر محله اين دفاتر مى توانند تشكيل شده و خدمات نوسازى به مردم ارائه دهند.
معاون شركت مادرتخصصى عمران و بهسازى شهرى ايران، افزود: در اين دفاتر تمامى خدمات مانند ارائه پروانه و يافتن سازنده مناسب و ديگر موارد لازم براى شروع يك ساخت و ساز انجام مى شود و مشاوران املاكى هم كه از اين دستورالعمل ها پيروى كنند مى توانند وارد طرح شوند.
وى با اشاره به اينكه به دنبال ايجاد فضاى بهترى براى ورود انبوه سازان به بافت هاى فرسوده هستيم، اظهار داشت: در نوسازى بافت هاى فرسوده ورود به موضوع تملك از مشكلات انبوه سازان بود كه در اين خصوص ساخت مشاركتى ملك به اجرا درآمد به اين معنا كه زمين براى مردم است و ساخت را انبوه ساز انجام مى دهد.
معاون شركت مادر تخصصى عمران و بهسازى شهرى ايران، افزود: انبوه ساز مى خواهد كه در ساخت به او كمك شود كه الان تسهيلات براى انبوه سازفراهم است و اگر متقاضيانى شرايط مسكن مهر را داشته باشند با سود قرض الحسنه وام دريافت مى كنند.
وى تصريح كرد: تخفيف شهردارى ها براى ارائه پروانه ساختمانى هم از ديگر شرايطى است كه براى انبوه سازان فراهم شده است زيرا سودى كه در ديگر بخش ها براى انبوه ساز است در بافت هاى فرسوده نيست، بنابراين با تخفيف حداقل ۵۰ درصد در صدور پروانه ساختمانى آنها براى ورود به بافت هاى فرسوده تشويق مى شوند.
آيينى با اشاره به وديعه اسكان موقت براى ساكنان بافت هاى فرسوده، بيان كرد: موضوع وديعه اسكان موقت براى ساكنان اين واحدها ديده شده است تا انبوه ساز در زمان ساخت مشكلى بابت اسكان مالكان زمين نداشته باشد.
منبع خبر: ابرار



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت