شنبه 01 اردیبهشت 1403 ساعت: 2:19 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
تـب و تـاب بـخـش مـسـكن از بـيـن مـي‌رود؟
يكشنبه 11 دي 1390
اگرچه مسوولان وعده ساخت سالانه يك ميليون واحد مسكن را داده بودند اما از آغاز اجراي طرح مسكن مهر تاكنون كمتر از يك ميليون واحد مسكوني افتتاح شده است.
البته بارها از سوي مسوولان بخش مسكن اعلام شده كه به دليل فقدان خدمات زيربنايي امكان تحويل تعداد زيادي از واحد‌ها به رغم آماده بودن آنها وجود ندارد، اما به نظر مي‌رسد اگر كار با همين روند پيش برود امكان تحقق وعده‌ها وجود نخواهد داشت.
بر اساس اين گزارش، اكنون بنا بر اعلام مسوولان وزارت راه و شهرسازي دو ميليون و 700 هزار واحد مسكوني در كل كشور در دست ساخت است كه تا پايان سال 91 به بهره‌برداري مي‌رسد.
در اين‌باره نيكزاد - وزير راه و شهرسازي - اعلام كرد: با تحويل واحد‌هاي مسكن مهر در دست ساخت و به نتيجه رسيدن طرح مسكن مهر به نياز كنوني مسكن كه با توجه به هرم سني، بالا است پاسخ مي‌دهيم، آنگاه تب‌وتاب مسكن از بين مي‌رود.
وي ادامه داد: با توجه به اين‌كه توان ساخت مسكن در كشور به وجود آمده است اگر از اين برهه عبور كنيم، كار ما راحت مي‌شود.
اين ‌در حالي ‌است كه در ابتداي سال 89، 18.5 واحد مسكوني و 19 ميليون و 750 هزار خانوار در كشور شناسايي شدند و توجه به كمبود يك ميليون و 250 هزار واحد مسكوني در ابتداي سال 89 و همچنين حدود يك ميليون ازدواج در سال 89 و همين تعداد در سال 90 نشان مي‌دهد كه تا پايان سال جاري به حداقل سه ميليون و 250 هزار واحد مسكوني نياز داريم.
از سوي ديگر مهندس ابوالفضل صومعلو- معاون وزير راه و شهرسازي- سهميه مسكن سال آينده بر اساس قانون برنامه پنجم را 970 هزار واحد اعلام و تصريح كرد: نيمي از اين واحد‌ها توسط مردم و نيمي به صورت خودمالك و نوسازي بافت فرسوده اجرا مي‌شود.
به علاوه اگرچه دولت در سال آينده قصد گسترش ساخت و ساز در قالب مسكن مهر به روش خود مالك را داد، به نظر مي‌رسد كليه دستگاه‌ها بايد دوشادوش بخش مسكن براي به نتيجه رسيدن اين طرح ملي كه بنا به اعلام مسوولان تا حدودي به ثبات بازار مسكن كمك كرده، بشتابند در غير اين‌صورت مجددا شاهد افزايش سرسام‌آور قيمت ملك و به تبع آن اجاره‌بها خواهيم بود.
منبع خبر: ایسنا



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت