جمعه 31 فروردین 1403 ساعت: 4:00 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
شهرهاي جديد؛ آنچه هست و آنچه بايد باشد
چهارشنبه 4 آبان 1390
يك كارشناس مسكن گفت: در تصميم‌گيري‌ها سريع عمل مي‌كنيم اما در زمينه اجرا به علت آن‌كه درست تصميم گيري نكرده‌ايم، دچار مشكل شده و كند پيش مي‌رويم.
مصطفي خانزادي، كارشناس مسكن گفت: پيش از شروع هر اقدامي در زمينه شهر‌سازي، بررسي تمام جوانب كار و اينكه آيا مي‌توانيم تمام منابع و امكانات آن شهر را فراهم كنيم، ضروري است. وي افزود: متاسفانه به اين موضوع توجه كمي شده است و اين كوتاهي متوجه برنامه‌ريزان و مجرياني است كه از تخصص‌شان به نحو شايسته استفاده نمي‌كنند.
خانزادي در ادامه با بيان اين‌كه توجه به اسكان افراد بدون فراهم كردن زيرساخت‌ها و امكانات در شهرهاي جديد، اشتباه بزرگي است خاطرنشان كرد: ساكنان شهرك‌هاي اقماري دردمندتر از ساير اقشار جامعه هستند؛ بنابراين نبايد با ساختن خانه براي آن‌ها، فراهم كردن امكانات زندگي در اطراف آن را فراموش كنيم؛ شهرهاي فاقد امكانات در دراز مدت، مشكلاتي جديدي براي ساكنان خود و جامعه به وجود مي‌آورند.
اين كارشناس همچنين با تاكيد بر ضرورت ايجاد شغل در شهرهاي جديد اظهار كرد: اگر اشتغال‌زايي در شهر‌هاي جديد ديده نشود، اين شهرها به مرور تبديل به خوابگاه‌هايي براي ساكنان خود مي‌شوند چرا كه ساكنان آن مجبور هستند روزها براي اشتغال و امرارمعاش، به كلانشهرها بروند.
وي در ادامه با بيان اين‌كه يكي از مشكلات موجود در شهرهاي جديد، فرهنگ‌هاي متفاوت ساكنان آن است، افزود: هنگامي كه طيف جمعيتي خاص با وضعيت اقتصادي خاص در اين شهرها ساكن باشند، طبيعتا تحملشان كمتر است و اگر براي پر كردن اوقات فراغتشان برنامه‌ريزي نشود، مشكلات فرهنگي و اجتماعي جديدي ايجاد مي‌شود.
خانزادي همچنين خاطرنشان كرد: محل زندگي و كار در زندگي انسان‌ها و ميزان شادابي‌شان نقش مهمي دارد. اگر مي‌خواهيم كاري كنيم، بايد آن را به بهترين شكل انجام دهيم؛ نبايد هدف صرفا اسكان باشد؛ ضروري است تمام جوانب را بررسي كنيم.
اين كارشناس در ادامه ياد آور شد: در دلسوز بودن مسوولان ما هيچ ترديدي وجود ندارد اما بايد برنامه ريزي دقيق تري داشته باشيم.
وي در پايان با بيان اينكه وضعيت شهرهاي جديد ما در مقايسه با ساير نقاط دنيا مناسب نيست، افزود: اگر امكانات كافي در شهرهاي جديد و اقماري فراهم باشد، زندگي در آن‌ها بسيار لذت‌بخش است چرا كه به دور از هرگونه آلودگي صوتي و هوايي هستند.
منبع خبر: ايسنا



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت