چهارشنبه 04 اردیبهشت 1403 ساعت: 12:53 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
انتقاد معاون وزير راه و شهرسازى از توليد مصالح غير استاندارد
پنجشنبه 21 مهر 1390
معاون وزير راه و شهرسازى با بيان اينكه قيمت مقطوع مترى ۳۰۰ هزار تومان در قراردادهاى آينده مسكن مهر قابل اجراست، گفت: براساس برآوردها مصالح ساختمانى بى كيفيت هنگام بارگيرى ۲۵ درصد پرت دارند.
سيد محمود فاطمى عقدا قيمت مقطوع مترى ۳۰۰ هزار تومان را براى ساخت مسكن مهر در سال آينده قابل اجرا دانست و گفت: ساخت مسكن مهر با قيمتى كه وزير اعلام كرد قابل ساخت است و در زمانيكه طرح تحول اقتصادى در حال اجراست جلوگيرى از پرت هزينه ها و ساخت و ساز بهينه و درست ضرورت دارد.
وى با بيان اينكه مسكن مهر هم به شيوه صنعتى سازى بايد ادامه يابد، بيان كرد: انبوه سازان با توليد انبوه در مسكن مهر مى توانند با قيمت مترى ۳۰۰ هزار تومان براى سال آينده هم ساخت وساز را ادامه دهند.
معاون وزير راه و شهرسازى، افزود: بطور حتم اگر پرت انرژى و مصالح ساختمانى كاهش يابد علاوه بر اينكه هزينه ساخت و ساز با كاهش مواجه مى شود حاشيه سود سازندگان هم پايين نخواهد آمد.
وى با انتقاد از توليد مصالح غيراستاندارد در كشور، بيان كرد: اگر مصالح ساختمانى بى كيفيت توليد و پس از آن در ساخت و ساز ها بكار روند موجب پرت انرژى و افزايش هزينه حمل و نقل خواهد شد زيرا اينگونه مصالح در زمان بارگيرى هم با پرت مواجه مى شوند.
رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن با اشاره به اينكه براساس برآوردها مصالح ساختمانى بى كيفيت هنگام بارگيرى ۲۵ درصد پرت دارند، اظهار داشت: متاسفانه اين پرت انرژى را مردم مى پردازند زيرا سازندگان اين افزايش هزينه ها را به قيمت مسكن اضافه مى كنند.
فاطمى عقدا تصريح كرد: اگر توليدكنندگان مصالح ساختمانى استاندارد توليد كنند و سازندگان هم از مصالح باكيفيت در ساخت و ساز استفاده كنند سود آن به سازندگان بازمى گردد.
معاون وزير راه و شهرسازى با اشاره به تاثير صنعتى سازى مسكن بر كاهش قيمت ها، گفت: كاهش زمان ساخت و جلوگيرى از خواب سرمايه در صنعتى سازى از مواردى است كه در كاهش قيمت ها بسيار موثر است و به اقتصادى شدن ساخت مسكن كمك مى كند.
منبع خبر: ابرار



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت