پنجشنبه 08 فروردین 1403 ساعت: 1:53 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
دانشجو در جمع خبرنگاران: سود مورد انتظار خریداران متری مسکن محقق می شود
يكشنبه 17 مهر 1390
وی با اشاره به مباحث مطرح شده درخصوص فروش متری مسکن افزود : نتیجه گزارشی که در مورد فروش متری مسکن ارائه شد مبنی بر آن بود که فعالیت این حوزه سودزا نیست و با توجه به این که سازمان نوسازی در مورد نوسازی بافت های فرسوده وظایفی دارد که انجام می شود ، اما در مجموع فروش متری مسکن زیان ده نیز نبوده است.
دانشجو خاطر نشان کرد : سازمان نوسازی از طریق فروش متری مسکن 210 میلیارد تومان فروش داشته است که 87 میلیارد تومان آن مجددا خریداری شده و 123 میلیارد تومان تعهد برای سازمان وجود دارد.
وی تصریح کرد : سازمان نوسازی باید 136 هزار و 726 متر مربع مسکن تحویل خریداران دهد و پروژه طوری تعیین شده است که حدود 24 هزار متر مربع بنای مازاد باقی می ماند که از فروش آن سود مورد انتظار خریداران متری مسکن محقق می شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار کرد : شیوه کار در فروش متری مسکن به این شکل بوده است که یا شهروندان می توانستند مسکن دریافت کنند و مابه التفاوت آن را پرداخت کنند و یا اوراق مشارکت دریافت کرده و با درصدی سود دریافت کنند که جای نگرانی برای شهروندان نیست و شهرداری می تواند به تعهداتش عمل کند .
دانشجو با اشاره به موضوع اوراق مشارکت نوسازی نیز گفت : بر اساس نتیجه ای که از سوی کمیته تحقیق و تفحص ارائه شد ، شهرداری در این بخش زیان می بیند اما با این حال جای نگرانی برای افرادی که اوراق مشارکت خریداری کردند نیست و شهرداری و بانک به تعهداتشان عمل کرده و کسانی که اوراق مشارکت خریداری کردند سود تعیین شده را دریافت می کنند .
وی افزود : 18 شرکت زیر مجموعه سازمان نوسازی شکل گرفته اند که این شرکت ها در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به ابلاغ چند روز گذشته شهردار تهران مقرر شد تا این شرکت ها مانند سایر شرکت ها در مناقصه شرکت کنند و در صورتی که صلاحیت داشته باشند به ادامه کار بپردازند و همچنین هیچ یک از اعضای شهرداری نباید در این شرکت ها عضو باشند و هرگونه امکاناتی که از شهرداری در این شرکت ها وجود دارد نیز باید بازپس گیری شود .
سخنگوی شورای اسلامی شهر در ادامه خاطر نشان کرد : با توجه به مباحثی که امروز در شورا ارائه شد در نهایت مقرر شد تا در مدت یک هفته کمیسیون ها گزارش مکتوب کمیته را بررسی کنند و سه شنبه هفته آینده در صحن علنی در مورد آینده سازمان تصمیم گیری شود .
وی افزود : در مجموع ، جمع بندی امروز شورا این بود که سازمان نوسازی باید به یک سازمان سیاستگذار تبدیل شود و از سازمانی با بحث های اجرایی و فعالیت های پیمانکاری فاصله بگیرد و تنها با 20 تا 30 پرسنل به ادامه فعالیت بپردازد.
دانشجو با بیان این که این انتظار از شهرداری وجود دارد تا در مورد فعالیت های مختلف حداکثر خدمات را بدهد ، خاطر نشان کرد : با توجه به این اصل سازمان نوسازی نیاز به تغییر ساختار دارد و باید در سیاستگذاری کلان حضور داشته باشد و نیازی به شرکت های متعدد زیر مجموعه ندارد .
وی تصریح کرد : هرچند برخی اظهارات مطرح شده درست بود مانند آن که شهرداری مطرح می کرد که از 400 میلیارد تومان اوراق ، 80 میلیارد برای ضمانت در اختیار بانک مرکزی قرار می گیرد و 320 میلیارد تومان نیز در اختیار شهرداری نیست و شهرداری با توجه به پیشرفت پروژه ها از آن استفاده می کند و باید سود 16 درصدی نیز به مردم بدهد که قطعا این شیوه جزو لاینفک کار است ، اما این قوانین یک شبه وضع نشده است و شورا این انتظار را دارد که پیش از پیشنهاد فروش اوراق مشارکت این مباحث بررسی شود تا طرح توجیه داشته باشد .
دانشجودر پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص مباحثی که به شکل اختلاف نظر و یا اتهام در این خصوص در جلسه های علنی شورا مطرح می شد ، تصریح کرد : در هر شورایی اختلاف نظر وجود دارد و شورا می تواند بر اساس ظرفیت قانونی خود در هر جایی که ابهامی وجود دارد کمیته تحقیق و تفحص ارسال کند تا پاسخگوی سوالات باشد ، هرچند باید در مباحث کارشناسی که مطرح می شود دقت نظر داشته باشند تا از مباحثی که مطرح می شود برداشت غلط نشود .
دانشجو درخصوص انحلال و یا عدم انحلال سازمان نوسازی گفت : آنچه در جمع بندی امروز اعضای شورا وجود داشت، انحلال سازمان نبود چراکه با جمع کردن این سازمان وظایف آن به مناطق واگذار می شود که در کنار وظایف مختلفی که مناطق دارد ممکن است وظایف سازمان نوسازی به فراموشی سپرده شود و اعضا در مجموع کوچک سازی و تغییر ساختار سازمان نوسازی را مناسب می دانستند .
وی در ادامه گفت : با توجه به این که فروش 400 میلیارد اوراق مشارکت زیان ده تشخیص داده شد در مورد 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت شک جدی وجود دارد که کار به چه شکلی دنبال شود ، که در این خصوص در اصلاحیه بودجه شهرداری در مورد آن تعیین تکلیف خواهد شد.
منبع خبر: سما



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت