جمعه 31 فروردین 1403 ساعت: 3:27 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
150 هزار واحد مسکونی تا پایان سال نوسازی می شود
سه شنبه 12 مهر 1390
عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران اعلام کرد: برای سال جاری هدف گذاری نوسازی 150 هزار واحد مسکونی را در برنامه داریم.
آیینی در مراسم روز جهانی اسکان بشر با اشاره به اینکه در سال 88 اعتبارات مسکن مهر از 10 هزار واحد به 30 هزار واحد رسید، گفت: خوشبختانه این اعتبارات در سال 89 برای نوسازی 60 هزار واحد مسکونی اختصاص یافت که برای امسال برنامه نوسازی و حمایت از 150 هزار واحد مسکونی است که امیدواریم تا پایان امسال انجام شود.
وی با بیان اینکه 20 درصد در سطح شهرها و 30 درصد جمعیت ما از بافت های فرسوده و سکونت های غیررسمی رنج می برند، گفت: محرومیت زدایی یکی از اساسی ترین و اصلی ترین برنامه وزارت راه و شهرسازی است که باید در اولویت کارهای خود قرار دهد که یکی از این موارد بافت های فرسوده است که باید در این زمینه مقاوم سازی ها و نوسازی های زیادی صورت بگیرد.
آييني تصریح کرد: در قانون پنجم توسعه به حمایت از احیا و بهسازی بافت های فرسوده اشاره شده است به طوری که دولت و شهرداری مکلف هستند این کار را با جدیت به پیش ببرند و در قانون ساماندهی و حمایت از مسکن و نوسازی مسکن به عنوان یک هدف قایی معرفی شده است.
وی اظهار داشت: در ماده 12 برنامه حمایتی سیستم های بانکی مکلف هستند سهم مشخص
ی را به بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده اختصاص دهند و همچنین کاهش اسکان غیررسمی کاهش انرژی و کاهش هزینه نگهداری شهری از جمله مسائلی است که موجب شده مسئولان در خصوص شرایط محیطی و ارتقای کیفیت زندگی مردم گام های اساسی بردارند.
عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: سرمایه اصلی باید برای ایجاد بستری برای مشارکت پایدار و حضور گسترده مردم فراهم شود و همچنین باید سرمایه گذاری های بخش عمومی و خصوصی برای نوسازی بافت های فرسوده و کاهش اسکان غیررسمی افزایش یابد و مقررات ایمنی برای ساخت و ساز ساختمان ها نیز ارتقا یابد.
آیینی تاکید کرد: شناسایی مناطق با اسکان غیررسمی از برنامه چهارم توسعه شروع شده است به طوری که 8.5 میلیون نفر مردم شهری دچار محرومیت های ناشی از بافت های فرسوده و اسکان غیررسمی هستند.
وی اظهار داشت: از سال 85 تا سال 87 به طور متوسط سالی 10 هزار واحد مسکونی نوسازی شده است.
آیینی ادامه داد: در خصوص اسکان غیررسمی که فاقد سند مالکیت هستند باید توانمندسازی صورت بگیرد که برای این امر ستاد ملی توانمندسازی تشکیل شده است. به طوری که 45 هزار و 900 هکتار در کشور ما سکونت گاههای غیررسمی داریم که جمعیتی بالغ بر 5 میلیون و 111 هزار نفر جمعیت دارد که 30 درصد جمعیت شهری را شامل می شود.
وی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم و ساماندهی سکونت های غیررسمی و توسعه سرمایه گذاری های غیردولتی از جمله محورهایی است که می تواند به وضعیت نابسامان سکونت های غیررسمی بهبود ببخشد.
منبع خبر: باشگاه خبرنگاران



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت