چهارشنبه 04 اردیبهشت 1403 ساعت: 9:16 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
به تجربه ثابت شده هرگاه در بخش مسکن سیاست ها به صورت تبلبغی مطرح شود مشکلات آن نیز 2 برابر می شود.
دوشنبه 4 مهر 1390
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت:مشکلات بخش مسکن در کشور ما یک ساله شروع نشده است که بتوان این مشکلات را در کوتاه مدت بر طرف کرد.
بیت الله ستاریان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت:به تجربه ثابت شده هرگاه در بخش مسکن سیاست‌ها به صورت تبليغی مطرح شود مشکلات آن نیز 2 برابر می‌شود.
وي با اشاره به اینکه دولت اعلام کرده است تا پایان دولت دهم قرار است جشن مسکن گرفته شود افزود:سوال اینجاست که با به اتمام رسیدن کدام پروژه‌ها و رفع کدام مشکلات این بخش قرار است این جشن بر پا شود؟
این کارشناس مسکن با بیان اینکه اکنون پروژه های مسکن مهر که از 5 سال گذشته تا کنون یکی از افتخارات دولت در بخش مسکن به حساب می‌آمد همچنان با مشکلات عدیده ای رو به رو است تصریح کرد:از 5 سال گذشته تا کنون و با وجود ثبت نام 4 میلیون و 500 هزار نفر در طرح مسکن مهر تنها 118 هزار واحد به متقاضیان واگذار شده است.
ستاريان در ادامه تصريح كرد: گویا طبق برنامه وزارت مسکن قرار است تا پایان امسال در حدود یک میلیون و 800 هزار واحد دیگر نیز ساخته و تحویل متقاضیان شود.اما به نظر نمی‌آید كه دولت بتواند به وعده خود عمل کرده و این تعداد واحد مسکونی مهر را تا پایان سال به اتمام برساند.
وی ادامه داد:طبق آمارها تا کنون 600 هزار واحد مسکونی مهر هنوز موفق به دريافت مجوز نشده‌اند و یک میلیون واحد مسكوني نيزدر مرحله فونداسیون و در حدود 200 هزار واحد نیز در مرحله نازک کاری قرار دارند.
ستاریان همچنین با بیان اینکه بسیاری از این واحدها که کار ساخت آن‌ها به اتمام رسیده است با مشکلات زیر ساختی مواجه هستند تاکید کرد:با این اوصاف دولت نمی‌تواند تا پایان دولت دهم جشنی برای متقاضیان مسکن خود بگیرد.
این عضو هیات علمی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه در کشور 5 میلیون متقاضی مسکن وجود دارد اظهار داشت:براي ساخت مسکن برای این تعداد به متقاضی باید در حدود 220 میلیون متر مربع مسکن ساخته شود که به بودجه هنگفتی نیاز است و بعید به نظر می‌رسد دولت این بودجه را در اختیار داشته باشد.
منبع خبر: ایلنا



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت