جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 11:38 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
استفاده از سه ظرفیت قانونی برای «توسعه‌ای» شدن بانک مسکن
شنبه 28 آذر 1394
مدیرعامل بانک مسکن، افزایش سرمایه معقول برای این بانک را شرط «توسعه‌ای» شدن بانک مسکن عنوان کرد و گفت: از تمام ظرفیت‌های تقنینی لایحه بودجه ۹۵، لایحه برنامه ششم توسعه و تهیه لایحه مستقل برای توسعه‌ای شدن بانک مسکن استفاده می‌شود.
محمد هاشم بت شکن با بیان اینکه بانک مسکن در حال حاضر یک بانک تخصصی است، اظهار کرد: پیشنهاد مشترک من و وزیر راه و شهرسازی این است که بانک مسکن تبدیل به یک بانک تخصصی - توسعه‌ای شود.
مدیرعامل بانک مسکن افزود: فعالیت تخصصی بانک مسکن در بخش ارائه تسهیلات در حوزه مسکن و ساختمان است اما بخش توسعه‌ای به معنای آن است که بانک مسکن به عنوان یک بانک دولتی ابزار اعمال سیاست‌های دولت در توسعه بخش مسکن، راه و حمل و نقل خواهد بود.
وی با بیان اینکه ظرفیت «توسعه‌ای» باید به این بانک اضافه شود تاکید کرد: لازمه «توسعه‌ای» شدن بانک مسکن این است که این بانک بتواند از امکانات و ظرفیت‌هایی که دولت برای بانک‌های توسعه‌ای ایجاد می‌کند بهره‌مند شود.
بت شکن افزود: شرط اصلی توسعه‌ای شدن بانک مسکن این است که دولت افزایش سرمایه معقولی را برای بانک مسکن ایجاد کند تا ظرفیت توسعه‌ای بانک تقویت شود. از طرف دیگر بانک مسکن برای توسعه‌ای شدن نیازمند تغییر ساختار است.
وی در پاسخ به این سوال که فرایند «توسعه‌ای» شدن بانک مسکن در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: از سه ظرفیت تقنینی لایحه بودجه ۹۵، لایحه برنامه ششم توسعه و تهیه لایحه مستقل برای توسعه‌ای شدن بانک مسکن استفاده می‌شود. در این زمینه پیشنهاداتی در لایحه بودجه و احکامی در لایحه برنامه ششم توسعه ارائه شده است. ضمن اینکه این موضوع در قالب ارائه لایحه جداگانه در حال پیگیری است.
مدیرعامل بانک مسکن در بخش دیگری از اظهاراتش درباره روش‌های نوین تامین مالی در حوزه مسکن و ساختمان گفت: با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای دولت و کاهش قیمت نفت باید روش‌های جدیدی برای تامین مالی حوزه ساختمان جایگزین کرد که مهمترین روش آن مدیریت دارایی‌هاست. در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با شرکت عمران شهرهای جدید منعقد شده و پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی این خدمات را آغاز می‌کنیم که این خدمات عموما با استفاده از ظرفیت‌های بازار پول و بازار سرمایه ‌است.
وی استفاده از صندوق‌های زمین و ساختمان، اوراق بدهی سفارش ساخت (صکوک استثنا) و اوراق منفعت را مهمترین ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تامین مالی بخش مسکن عنوان کرد.



منبع خبر: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت