سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت: 2:31 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
در دیدار رییس سازمان با شهردار تهران عنوان شد: نظر مساعد قالیباف در زمینه استفاده از کاردان‌های فنی و معماران تجربی در ساخت وساز
چهارشنبه 27 آبان 1394
رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با شهردار تهران دیدار کرد و درخصوص به‌کارگیری کاردان‌های فنی و معماران تجربی باصلاحیت در حوزه‌های اجرا و نظارت به تبادل نظر پرداختند.
به گزارش روابط عمومی سازمان، مهدی موذن که صبح دوشنبه مورخ 94/08/25 با دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران ملاقات کردند، ضمن اشاره به مفاد مواد قانونی 4 و 30 قانون نظام مهندسی اظهار داشت: طبق این مفاد قانون کلیه افراد دارای پروانه اشتغال می‌توانند در حد صلاحیت تعیین‌شده در امر ساخت و ساز و نظارت بر ساختمان‌ها فعالیت داشته باشند.
وی افزود: متاسفانه در استان تهران سازمان نظام مهندسی ساختمان با حمایت بعضی مناطق شهرداری تهران، این امور را در انحصار خود درآورده که این امر موجب شده امروزه شاهد ساختمان‌هایی بعضا با مقاومت کم و عمر کوتاه باشیم.
رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور با تاکید بر زلزله‌خیزی شهر تهران خطاب به قالیباف خاطر نشان ساخت: از آنجائیکه همواره حقوق شهروندان در زمینه‌های مختلف مدنظر شما بوده و با توجه به اینکه احتمال وقوع زلزله به شدت شهر تهران را تهدید می‌کند، بنابراین با هدف حفظ و صیانت از جان و مال مردم بهتر است دستور فرمائید مناطق مختلف شهرداری تهران نسبت به ارجاع کار به کاردان‌های فنی و معماران تجربی در حد صلاحیت مندرج در پروانه اشتغال و در حوزه‌های نظارت و اجرای ساختمان اقدامات لازم را انجام دهند.
در ادامه محمدباقر قالیباف ضمن ابراز خرسندی از فعالیت چشمگیر سازمان نظام کاردانی تصریح کرد: باتوجه به صدور پروانه اشتغال کاردان‌ها از سوی وزارت راه و شهرسازی و تعیین صلاحیت آنها، حضورشان در عرصه ساخت و ساز می‌تواند بسیار موثر باشد و نقش بسزایی را در افزایش کیفیت ساختمان‌ها ایفا کند.
در پایان شهردار تهران قول مساعدت و همکاری خود در این زمینه و انجام اقدامات لازم از سوی مسئولان ذیربط شهرداری تهران را ابراز داشت.
لازم به ذکر است تمامی این موارد به صورت کتبی و در قالب یک نامه رسمی از سوی رئیس سازمان به شهردار تهران ارائه شد که متن نامه به شرح زیر اعلام می‌گردد:




منبع خبر: روابط عمومی سازمان نظام کاردانی تهران



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت