جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 12:37 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
خط فقر مسکن در تهران ۱.۵ میلیون تومان/ ۵۶ درصد مردم سیستان‌و‌بلوچستان زیر خط فقر مسکن هستند
سه شنبه 12 آبان 1394
مشاور طرح جامع مسکن رقم خط فقر مسکن و نیز درصد خانوارهای زیر خط فقر مسکن در استان‌های مختلف را تشریح کرد.
در پژوهشی که از سوی محمدرضا فرهادی‌پور یکی از مشاوران طرح جامع مسکن انجام شده خط فقر مسکن در استان تهران برای هر نفر در سال جاری (میانگین یک سال)‌ یک و نیم میلیون تومان نرخ‌گذاری و برای یک ماه ۱۳۳ هزار تومان تعیین شده است. بنابراین اگر فردی نتواند ماهیانه ۱۳۳ هزار تومان را برای پرداخت هزینه اقامت در مسکن در تهران تهیه کند، بدمسکن محسوب می‌شود.
بر اساس پژوهشی که این عضو هیئت علمی مؤسسه آموزش عالی بانکداری ایران تهیه کرده است، یک خانوار چهار نفری در تهران باید ماهیانه ۵۳۲ هزار تومان برای تأمین مسکن پرداخت کند در غیر این صورت زیر خط فقر مسکن قرار دارد.
همچنین به گفته این کارشناس اقتصادی بعد از استان تهران بالاترین خط فقر مسکن در ایران را استان‌ هرمزگان با یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای یک سال، استان البرز با یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و سپس استان سیستان و بلوچستان با ۹۶۰ هزار تومان دارا هستند.
کارشناس ارشد اقتصاد مسکن با اشاره به خط فقر مسکن استان ایلام با رقم ۲۸۴ هزار تومان برای یک سال ادامه داد: با توجه به اختلاف فاحش دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان با سایر استان‌ها، به نظر می‌رسد وضعیت فقر مسکن در این دو استان بسیار بالا بوده و برای اصلاح آن نیازمند منابع مالی فراوانی هستیم.
وی همچنین در بخش دیگری از این پژوهش تأکید می‌کند که ۳۶ درصد مردم استان بوشهر، ۳۳ درصد اهالی استان کرمان و ۳۱ درصد ساکنان خوزستان در وضعیت فقر مسکن قرار دارند که می‌بایست برای رفع این معضل،‌ برنامه‌ریزی منسجمی در این استان‌ها صورت گیرد.
فرهادی‌پور با اشاره به زیر خط فقر مسکن بودن ۵۶ درصد مردم سیستان و بلوچستان به عنوان فقیرترین استان کشور از نظر درآمد افراد برای تهیه مسکن مناسب خاطرنشان کرد: بهترین استان از نظر درآمد مردم برای تهیه مسکن، استان تهران است که تنها ۱۱ درصد ساکنان آن درآمدی زیر خط فقر مسکن دارند.
وی همچنین تخمین زده است که تنها ۱۲.۶ اهالی استان زنجان زیر خط فقر مسکنند که نشان‌دهنده مناسب بودن درآمد اهالی این استان برای تهیه مسکن مناسب است. با این وجود استان‌های کرمان با ۴۱.۴ و بوشهر با ۴۱.۲ درصد جمعیت زیر خط فقر بعد از سیستان و بلوچستان بیشترین جمعیت زیر خط فقر مسکن را دارا هستند.



منبع خبر: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت