جمعه 31 فروردین 1403 ساعت: 5:00 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
امکان تجمیع وام 80 با 60 میلیونی مسکن فراهم شد
سه شنبه 5 آبان 1394
امکان تجمیع امتیاز صندوق پس‌انداز مسکن یکم با اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن (اوراق تسهیلات مسکن) فراهم شد.
در مدل نخست ، امکان تجمیع امتیاز «صندوق پس‌انداز مسکن یکم» با «اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن» تا سقف 60 میلیون تومان با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه امکان‌پذیر است.
هر فردی که در بانک مسکن حساب پس‌انداز داشته باشد می‌تواند پس از دوره یک ساله و بر اساس ضوابط و شرایط حساب پس‌انداز مسکن یکم ، وام مربوط به این حساب پس‌انداز را درخواست کند که در آن صورت بانک مسکن بر اساس میزان گردش مالی در همان حساب پس‌اندازی که دارد ، به او تسهیلات خرید یا ساخت مسکن می‌دهد (مثلا 20 میلیون تومان) .
سپس متقاضی دریافت تسهیلات مسکن با توجه به سقف تسهیلات مسکن با اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن (60 میلیون تومان) با خرید اوراق تسهیلات ، این مابه‌التفاوت (مثلا 40 میلیون تومان) را جبران می کند.
بانک مسکن اعلام کرده است در صورتی که متقاضی، چندین فقره حساب پس‌انداز مسکن در این بانک داشته باشد ، فقط می‌تواند تسهیلات مرتبط با یکی از آن حساب‌ها را با تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن یکم تجمیع کند.
همچنین بر اساس اعلام بانک مسکن در مدل دوم ، تجمیعِ تسهیلات «صندوق پس‌انداز مسکن یکم» با «صندوق پس‌انداز مسکن جوانان» صورت می‌گیرد که باید حداقل یک سال از تاریخ افتتاح حساب مسکن جوانان تا زمان درخواست تجمیع دو صندوق سپری شده باشد.
همچنین حداقل متوسط موجودی حساب متقاضی در حساب مسکن جوانان ، مطابق شرایط گردش حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم باشد.
متقاضیِ تجمیعِ تسهیلات حساب‌های «مسکن جوانان» و «مسکن یکم» ، باید علاوه بر حساب پس‌انداز مسکن جوانان ، حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم نیز داشته و حداقل یک دوره 6 ماهه از زمان افتتاح آن سپری شده باشد.
از دیگر شرایط جدید دریافت وام 80 میلیون تومانی بانک مسکن بر اساس تغییرات جدید این بانک، این است که دارندگان حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن یکم می‌توانند با بستگان نزدیک خود و با مشارکت دیگر اعضای خانواده‌ شامل پدر، مادر، همسر، فرزند، خواهر، برادر، نوه، پدربزرگ و مادربزرگ ؛ افتتاح حساب ، دریافت تسهیلات یا درخواست انتقال حساب میان خود را بکند.



منبع خبر: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت