جمعه 06 اردیبهشت 1403 ساعت: 3:11 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
سفر عاشورایی اسفهبدی به میلان / مسئولان قصد انتقال غرفه اکسپو به ایران را دارند!
سه شنبه 5 آبان 1394
پاویون ایران که از سوی برپادارندگان آن «سفره ایرانی» لقب گرفته بود، با پایان گرفتن اکسپوی میلان قرار است این بار در کشورمان پهن شود و خبر رسیده که مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی برای گستراندن مجدد این خوان نعمت، به ایتالیا سفر کرده است.
در حالی که اکسپوی میلان تا چند روز دیگر به کار خود پایان میدهد، یک منبع آگاه از سفر حسین اسفهبدی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران از روز عاشورا به ایتالیا خبر داد و علت آن را هماهنگی‌های لازم برای انتقال پاویون به ‌ایران دانست.
معماری‌نیوز در گزارش پیشین خود از هزینه‌های اضافی و تحمیلی در قرارداد‌ پاویون ایران نوشت که به دلیل اهمال و ضعف مدیریت، مبلغ اضافه‌ای را به اقتصاد کشور تحمیل کرده و همچنین از تصمیم عجیب وزارت صنعت در بازگرداندن پاویون ایران به کشورمان خبر داده بود.
این هشدارها درحالی است که تنها هزینه انتقال و احداث مجدد این غرفه در ایران دو میلیون دلار برآورد می‌شود، اما ظاهرا با همه اعلان های قبلی، چانه زنی‌ها برای انتقال این غرفه به ایران آغاز شده است.
انتقال پاویون‌ها به کشور‌های شرکت کننده در دنیا معمول نیست و هیچ کجای دنیا هم چنین سازه‌ایی با مساحت ۲۰۰۰ مترمربع را انتقال نمی دهند، این کار هزینه بسیار زیادی را به کشور تحمیل می‌کند. این در حالی است که اقتصاد ایران مدت‌هاست در حالت رکود به سر می‌برد و این ارز بری در شرایط فعلی معنایی جز خیانت به منافع ملی ندارد.
در حالی معماری نیوز در ماه‌های اخیر بارها با سند و مدرک، اتلاف سرمایه‌های ملی در اکسپوی میلان را افشا کرد و از رانت‌ها و سوء استفاده‌های متعدد پرده برداشت که نوار صدمه زدن به سرمایه‌های کشور در اکسپوی میلان قطع نشد و مسئولین امر در این مدت خود را ملزم به پاسخگویی به افکار عمومی ندانستند.
به هر حال امیدواریم تا پیش از آنکه دیر شود دولت و متولیان امر از دستور نا‌بخردانه انتقال پاویون ایران جلوگیری کنند.



منبع خبر: معماری نیوز



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت