جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 12:34 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
موافقت با پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات مسکن با هدف خروج از رکود/ پرداخت ۵۵ هزار فقره وام بافت فرسوده تا پایان سال
دوشنبه 4 مهر 1394
معاون وزیر راه و شهرسازی از موافقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای پرداخت دو هزار میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات به منظور تحریک بازار مسکن خبر داد و گفت: بر اساس این موافقتنامه برای نیمه دوم امسال حدود ۵۵ هزار فقره تسهیلات در بافت فرسوده قابل پرداخت است.
محمد سعید ایزدی اظهار کرد: در سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود، بخش مسکن نیز مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: در راستای خروج مسکن از رکود و تحریک این بازار، با موافقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ۲۰۰۰ میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات مسکن برای نیمه دوم سال جاری اختصاص یافته است که می‌تواند به تقویت بازار مسکن کمک کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این موافقت‌نامه فی‌مابین شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و بانک مسکن منعقد شده است ادامه داد: بر اساس این موافقتنامه برای نیمه دوم امسال حدود ۵۵ هزار فقره تسهیلات در بافت فرسوده قابل پرداخت است.
بر اساس این گزارش، متن صورت‌جلسه «یارانه سود تسهیلات مسکن در اجرای بسته سیاستی خروج از رکود» به شرح زیر است:

صورت جلسه- موضوع: یارانه سود تسهیلات مسکن در اجرای بسته سیاستی خروج از رکود

به منظور هماهنگی در خصوص پرداخت ۲۰۰۰ میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات مسکن برای تحریک بخش مسکن در نیمه دوم سال جاری، جلسه‌ای در مورخ ۷/۲۸/ ۱۳۹۴​ با حضور مدیران عامل محترم بانک مسکن و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار و در خصوص مواد زیر توافق شد:
۱. در اجرای مصوبه مورخ ۸/۸/ ۱۳۹۳ هیئت محترم وزیران برای احیا بافت فرسوده در سال ۱۳۹۴، سهمیه ۳۰۰ هزار واحد مسکونی بین ۲۴ بانک عامل دولتی و خصوصی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران توزیع شده است. تاکنون ۳۴۰۰۰ فقره وام مورد تایید شرکت عمران و بهسازی قرار گرفته که از این تعداد حدود ۱۰۰۰۰ فقره از طرف بانک‌های عامل مورد پذیرش واقع شده است.
۲. به طور متوسط سود دوره مشارکت هجده ماهه وام ۴۰۰ میلیون ریالی، حدود ۹۱ میلیون ریال است که سهم دولت از این رقم حدود ۳۸ میلیون ریال در انتهای دوره ساخت می‌باشد.
۳. با پرداخت ۲۰۰۰ میلیارد ریال یارانه در شش ماهه دوم سال جاری، حدود ۵۵۰۰۰ فقره تسهیلات در بافت فرسوده قابل پرداخت است.
۴. سهم بانک مسکن از رقم مذکور در صورت وجود منابع،۲۰۰۰۰ واحد(فقره) تسهیلات بوده و سهم سایر بانک‌ها ۳۵۰۰۰ واحد(فقره) خواهد بود.
۵. یکی از روش‌های تامین منابع طبق پیشنهاد بانک مسکن، تسری سپرده قانونی صندوق‌های پس‌انداز مسکن (۲%) به کلیه حساب‌های تعهدی بانک مسکن می‌باشد. با این روش حدود ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال از منابع بانک آزاد شده که می‌تواند در اجرای این طرح راه‌گشا باشد.
۶. اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد ریال در چارچوب موافقتنامه متبادله در اختیار شرکت عمران و بهسازی شهری ایران قرار گرفته تا از طریق بانک مسکن (بانک عامل) برای اجرای این طرح، بین سایر بانک‌ها با نظر شرکت مذکور توزیع شود.
۷. با پرداخت ۵۵۰۰۰ فقره وام مسکن رقمی معادل ۲۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بخش مسکن تزریق می‌شود.

طبق مصوبه هیئت وزیران درباره احیای و نوسازی بافت ناکارآمد شهری در سال گذشته که به پیشنهاد مشترک معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و وزارت راه و شهرسازی و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب شد، در اجرای مواد ۱۷۱ و ۱۷۲ قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران،-مصوب ۱۳۸۹- و در راستای تحقق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، -مصوبه ۱۳۸۷- و قانون حمایت از احیای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و- مصوب ۱۳۸۹- و به منظور احیای نوسازی و بهسازی مسکن در بافت‌های فرسوده، ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیر رسمی و تامین مسکن گروه‌های کم درآمد و زوج‌های جوان تا سقف یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان برنامه ششم توسعه مشمول تسهیلات می‌شود.
در بخشی از این مصوبه آمده است: «میزان سقف تسهیلات تامین مسکن در کلانشهر‌ها، پانصد میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۵۰۰) ریال، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای دویست هزار نفر جمعیت، چهارصد میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۴۰۰) ریال و سایر شهر‌ها سیصد میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۳۰۰) ریال است».
همچنین بر اساس این مصوبه، «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است برای پرداخت تسهیلات موضوع این تصویب‌نامه نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه هر یک در هر سال به تعداد ۳۰۰ هزار واحد و در مجموع یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان برنامه ششم توسعه اقدام کند.»



منبع خبر: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت