جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 8:30 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
انبوه‌ساز با سود 30درصد مسکن نمی‌سازد
دوشنبه 4 مهر 1394
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با تاکید بر این‌که با سود تسهیلات کنونی بانک مسکن هیچکس تمایلی به سرمایه‌گذاری در تولید مسکن ندارد، گفت: تنها راه کاهش هزینه‌های دریافت تسهیلات تبدیل بانک مسکن به یک بانک توسعه‌ای و انجام رسالت واقعی این بانک است.
فرشید پورحاجت اظهار کرد: بانک مسکن چند ماهی است که اقدام به پرداخت تسهیلات 90 میلیون تومانی به انبوه‌سازان کرده است، البته اگر ساخت و ساز صنعتی باشد مبلغ این وام به 100 میلیون تومان افزایش می‌یابد.
وی با بیان این‌که نرخ سود بانکی این تسهیلات 24 درصد است، تصریح کرد: اما واقعیت آن است که انبوه‌سازان سود 30 درصدی برای این تسهیلات پرداخت می‌کنند و این مسئله باعث شده تا این وام مورد استقبال سازندگان قرار نگیرد.
وی با تاکید بر این‌که هزینه دریافت این تسهیلات برای انبوه‌سازان بسیار بالاست و به صرفه نیست، افزود: تنها راهی که می‌تواند به کاهش هزینه دریافت تسهیلات کمک کند، توسعه‌ای شدن بانک مسکن است. خوشبختانه این مسئله مدتی است مطرح شده و رئیس‌جمهوری هم به آن توجه کرده است.
به گفته دبیر کانون سراسری انبوه‌سازن کشور، با توسعه‌ای شدن بانک و انجام رسالت واقعی بانک مسکن هزینه‌های دریافت تسهیلات برای سازندگان کاهش می‌یابد.
پورحاجت پیش‌تر نیز به تسنیم گفته بود: برای استفاده تسهیلات بانک مسکن درخواست کاهش هزینه دریافت وام را داده‌ایم، در این راستا نیز پیشنهاد داده‌ایم انبوه‌سازان و بانک مسکن با مشارکت یکدیگر "باشگاه مشتریان" را تعریف کنند. بر این اساس انبوه‌سازان را ترغیب می‌کنیم تا در بانک مسکن افتتاح حساب کرده و گردش مالی آنها در این بانک باشد.



منبع خبر: خبرگزاری تسنیم



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت