جمعه 31 فروردین 1403 ساعت: 1:52 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
آخوندی: ساخت سالانه یک میلیون مسکن/ ایران یازدهمین کشور به‌ عنوان کشورهای نوظهور معرفی خواهد شد
شنبه 11 مهر 1394
وزیر راه و شهرسازی در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری با تشریح فرصت های سرمایه گذاری در ایران گفت: ساخت ۷ فرودگاه بین‌المللی در حومه تهران در دستور کار است که جزئیات آن در این همایش به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود.
عباس آخوندی در نخستین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های حمل و نقل مسکن و شهرسازی که امروز و فردا در محل سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود اظهار کرد: فصل جدیدی از روابط سیاسی در منطقه آغاز شده است علاوه بر این نظم نوینی در منطقه ایجاد می‌شود و ایران به عنوان پیشتار امنیت منطقه نقش مهمی در توسعه عمران و آبادانی و همچنین در حوزه امنیت و سیاسی ایفا می‌کند.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بلافاصله بعد از سفر رئیس جمهور به اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، این همایش با حضور بیش از ۶۱ شرکت خارجی در ایران آغاز به کار کرده است تا آغازکننده نوسازی و آبادانی ایران در دوران جدید بعد توافق برجام باشیم.
وی با بیان اینکه ایران یازدهمین کشور به‌عنوان کشورهای نوظهور در جهان معرفی خواهد شد ادامه داد: ایران با جمعیت ۷۷ میلیون نفری هجدهمین کشور جهان از لحاظ جمعیت و هفدهمین کشور از لحاظ وسعت است.
آخوندی تأکید کرد: درآمد مردم ایران براساس قدرت خرید در حال حاضر ۱۵ هزار دلار است. ایران در زمینه تولید برق بیست و چهارمین کشور جهان است و ۵۵ درصد مردم ایران به اینترنت دسترسی دارند؛ ایران پانزدهمین کشور در زمینه جمعیت باسواد جهان است به طوری که ۸۸ درصد جمعیت مردم ایران باسوادند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۷۴ درصد جمعیت ایران شهرنشین هستند گفت: نرخ رشد انباشته شده در ۱۰ سال گذشته ۲ و ۳ دهم درصد بود ضمن اینکه شاخص توسعه انسانی ایران ۷۵ صدم درصد است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پروژه‌های بسیار بزرگی در حوزه زیرساختی برای سرمایه‌گذاری دارد گفت: در حال حاضر ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار شهری و ۶ و ۲ دهم میلیون خانوار روستایی جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند که برای ۱۰ سال آینده باید ۱ میلیون واحد مسکونی بسازیم.
آخوندی ادامه داد: در بخش مسکن پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری در حوزه شهرهای جدید، نوسازی و بازآفرینی شهری، بازآفرینی توسعه زیرساخت‌ها و خانه‌سازی گسترده در این همایش به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه‌های بزرگی در حوزه مسکن نیز در کشور درحال انجام است، گفت: در حوزه مسکن حدود ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار در شهرها و ۶.۲ میلیون خانوار در روستاها زندگی می‌کنند و برای ۱۰ سال آینده در حوزه مسکن سالانه باید یک میلیون واحد مسکونی در سال ساخته شود، پس باید خود را برای این کار بزرگ در کشور آماده کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه نقطه تمرکز کریدورهای بین‌المللی شمال ـ جنوب و شرق و غرب در جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: موقعیت استراتژیک ایران نشان می‌دهد که چه قدر کشورمان به جهان و همچنین جهان به ایران وابسته است.
آخوندی با بیان اینکه دست به دست هم می‌دهیم تا با همراهی سرمایه‌گذاران، ایرانی آباد بسازیم درباره حوزه حمل و نقل ریلی گفت: انواع کریدورهای ریلی در شمال و جنوب به یکدیگر متصل می‌شود؛ ضمن اینکه اتصال ایران به عراق و همچنین اتصال ایران از شرق و غرب به جهان از طریق بندرعباس در دستور کار است.
وی افزود: ایران موقعیت ممتازی در بخش‌های مختلف حمل و نقل جاده‌ای، هوایی، دریایی و ریلی دارد.
آخوندی یادآور شد: در حال حاضر ۹۲ درصد جابه‌جایی در ایران از طرق جاده صورت می‌گیرد؛ این میزان باید با انتقال جابه‌جایی از جاده به ریل به ۷۸ درصد رسیده و سهم حمل و نقل ریلی از این بخش به ۲۱ درصد افزایش یابد.
آخوندی با بیان اینکه سهم جابه‌جایی از طریق هوایی در ایران یک دهم درصد است خاطرنشان کرد: این سهم باید با افزایش ۱۰ برابری به یک درصد افزایش یابد ضمن اینکه حمل و نقل هوایی زودبازده‌ترین بخش در حوزه زیرساختی است.
آخوندی با تأکید بر لزوم ایجاد و توسعه حمل و نقل ترکیبی در ایران و اتصال بخش‌های مختلف حمل و نقل جاده‌ای ریلی هوایی و دریایی به یکدیگر گفت: در بخش بنادر در استراتژی برد ـ برد در نظر داریم تا صنعت ترانزیت نیز با ایجاد حمل و نقل ترکیبی روان‌سازی شود.
وی سپس به تشریح برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه فرودگاهی پرداخت و افزود: مقرر بود فرودگاه بین‌المللی امام خمینی سالانه ۵۰ میلیون مسافر را اعزام و پذیرش کند اما این میزان در حال حاضر سالانه ۶ میلیون مسافر است با تکمیل ترمینال در حال ساخت «سلام» در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در سال آینده ۵ میلیون مسافر به ظرفیت مسافری این فرودگاه افزوده می‌شود. همچنین ساخت ترمینال جدید این فرودگاه با عنوان «ایران‌شهر» با ظرفیت ۲۲ و نیم میلیون مسافر از سال آینده آغاز می‌شود که با ساخت این ترمینال در مدت ۳۰ ماه ظرفیت مسافری فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به ۳۰ میلیون نفر افزایش می‌یابد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ساخت ۷ فرودگاه بین‌المللی در حومه تهران در دستور کار است که جزئیات آن در این همایش به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود.
وی به نوسازی ناوگان هوایی اشاره و اظهار کرد: در این زمینه خرید ۴۰۰ هواپیمای دوربر و میان‌برد و ۱۰۰ هواپیمای کوتاه‌برد در دستور کار است که تا سال ۱۴۰۴ به ناوگان هوایی ایران اضافه می‌شود.
عضو دولت تدبیر و امید خطاب به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این همایش تأکید کرد: قوانین خوبی برای مشارکت بخش خصوصی در زیربناها موجود است. قوانین بهبود محیط کسب و کار، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و سایر قوانین لازم برای سرمایه‌گذاران می‌توانند تسهیلات بسیار خوبی ایجاد کنند. نکته بسیار مهم در خصوص جذب سرمایه‌گذاری اراده سیاسی است که خوشبختانه این اراده در دولت جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.
آخوندی ضمن هشدار به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مبنی بر اینکه از همکاری با هرگونه واسطه برای سرمایه‌گذاری در ایران پرهیز کنند، گفت: تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که در ایران انجام می‌شود مستقیم است؛ لذا هر شخص یا شرکتی اعلام کرد که از طرف ایران نمایندگی دارد صحت ندارد و تمام پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری از طریق رقابت و آگهی عمومی معرفی می‌شوند.
وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در ایران بر مبنای رقابت شفافیت و منافع مشترک ایجاد می‌شود بیان کرد: با هر گونه واسطه‌گری در سرمایه‌گذاری مخالفیم و شما سرمایه‌گذاران نیز هیچ پیشنهادی را از طریق واسطه نپذیرید.



منبع خبر: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت