چهارشنبه 29 فروردین 1403 ساعت: 1:02 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
موذن: روش داربست زني ايران در جهان منسوخ شده است
يكشنبه 29 شهريور 1394
رئیس نظام کاردانی ساختمان کشور گفت: داربست زنی ساختمان در ایران مربوط به 40 سال قبل بده و امروز در جهان منسوخ شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، مهدی موذن در همایش ملی استاندارد و ایمنی جرثقیل ها افزود: هیچ نظارتی بر شرکتهای داربست وجود ندارد و روش قدیمی داربست زنی و استفاده از کالاهای فرسوده ، باعث ایجاد مخاطرات مالی و جانی زیادی برای کارگران ساختمانی، رهگذران و صاحبان املاک می شود.
وی تصریح کرد: فعالان این بخش نه در جایی ثبت شده اند و نه آموزشی دیده اند و هیچ مرکزی برای نظارت ، کنترل شکل فیزیکی داربست و استحکام آن و تناسب بین نوع و ارتفاع داربست وجود ندارد.
موذن با اشاره به مرگ چهار کارگر ساختمانی در چند روز گذشته به خاطر سقوط از همین داربست ها گفت: با اندکی آموزش و توجه می شد از بروز چنین حوادث تلخی جلوگیری کرد و اگر افسر ایمنی در کارگاه مستقر بود و روش معیوب و قدیمی داربست زنی اصلاح شده بود این اتفاق تلخ و حوادث مشابه دیگر رخ نمی داد.
موذن افزود: متاسفانه در کشور ما نظام کاردانی ساختمان جایگاه مطلوبی ندارد و هیچ کس بدنبال واسپاری امور به کاردانان متخصص عضو این سامان نیست و همه می کوشند کارها را به نظام مهندسی بسپارند در حالی که طبق قوانین موجود، باید طراحی و مهندسی محاسبات و کار علمی بر عهده مهندسان و امور اجرایی بر عهده کاردانان فنی ساختمان باشد.
رئیس نظام کاردانی ساختمان کشور با استقبال از دستور اخیر شهردار تهران مبنی بر نظارت بر جرثقیل های ساختمانی منصوبه در تهران بعد از حوادث اخیر مکه و سقوط جرثقیل گفت : جرثقیل های موجود در کارگاه ها هم حقوق کارگران و هم حقوق خریداران را ندیده می گیرند.
وی افزود : باید مردم فرهنگ مطالبه گری داشته باشند ، مشاهده می کنیم وقتی برای خرید لباس یا میوه به بازار می روند سخت گیری و دقت نظر دارند اما در خرید ملک تنها به ظاهر توجه می کنند در حالی که این ساختمان مهمترین خرید زندگی هر فردی است.
موذن همچنین از مسئولان وزارت کار و رفاه اجتماعی خواست در کارگاهها نظارت خود را در مواردی که با جان انسانها مرتبط است افزایش دهند و آموزش کارگران را جدی تر بگیرند.



منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت