پنجشنبه 08 فروردین 1403 ساعت: 4:42 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
واحدی: اتمام پرونده مسکن مهر یک سال دیگر عقب افتاد
دوشنبه 9 شهريور 1394
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه اتمام پرونده مسکن مهر شاید سال ۹۵ نباشد و به سال ۹۶ موکول شود، گفت: اینکه گفته شود دولت عزم جدی برای اتمام مسکن مهر ندارد، دور از انصاف است.
فریبرز واحدی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود، دولت عزم جدی برای اتمام واحدهای مسکن مهر ندارد، گفت: این به دور از انصاف است، چرا که یک قسمت عمده‌ای از مشکلات مسکن مهر بحث تامین خدمات زیربنایی آن است.

وزارت راه و شهرسازی به تنهایی نمی تواند مسکن مهر را تمام کند

وی ادامه داد: در خدمات زیربنایی هم اگر وزارت نیرو بخواهد کنار بکشد، وزارت راه و شهرسازی به تنهایی نمی‌تواند این کار را به سرانجام برساند، اما بنده شهادت می‌دهم که در حال حاضر در استان تهران تاکنون 3 شورای مسکن داشته ایم و استاندار همه آنها را مکلف به همکاری کرده است، اما به هر حال منابع مالی کافی در مسکن مهر وجود ندارد.
وی در پاسخ به این سؤال که برای تأمین خدمات زیربنایی و اتمام واحدهای مسکن چه میزان اعتبار نیاز است، گفت: برای تأمین خدمات زیربنایی مسکن مهر در استان تهران 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما برای کل کشور 5600 میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر اعتبار نیاز است.

اتمام پرونده مسکن مهر یک سال دیگر عقب افتاد

واحدی در پاسخ به این سؤال که آیا پرونده مسکن مهر در سال 95 به اتمام می‌رسد و بسته می‌شود، گفت: در این زمینه باید اذعان کنیم که اتمام واحدهای مسکن مهر در پردیس را در سال 95 تردید دارم، اما بقیه واحدهای مسکن مهر در سال 95 به پایان می‌رسد.

اتمام برخی از واحدهای مسکن مهر در شهر پردیس به سال 96 کشیده شود

وی اضافه کرد: تمام همت این است که پروژه واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس را در سال 95 به اتمام برسانیم اما فکر می‌کنم که اتمام یک تعداد از واحدهای مسکن مهر در این شهر به سال 96 کشیده شود، اما بقیه نقاط کشور را با قاطعیت می‌گویم که در سال 95 به اتمام می‌رسد.
واحدی ادامه داد: در پروژه مسکن مهر تمام گروه‌های کم درآمد نیز در یک جا جمع شده‌اند، شاید اگر تراکنشی رخ می‌داد و اگر داخل برخی سایت‌ها نیز می‌توانستند با ساخت واحدهای ویلایی افراد با درآمد بالا را نیز در این سایت‌ها ساکن می‌کردند، ترکیب جمعیتی بهتری می‌توانست در پروژه مسکن مهر ساکن شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در پاسخ به این سؤال که تحلیل شما از سیاست دولت در بخش مسکن چیست، گفت ما یک سند طرح جامع مسکن داریم که در دولت قبلی یک قسمت آن یعنی پروژه مسکن مهر آن هم برای دهک‌های کم درآمد اجرا شد، در حالی که ما اعتقاد داریم که وقتی می‌گوییم سالانه 950 هزار واحد مسکونی ساخته شود، باید سازندگان بخش خصوصی بیایند در طرح جامع مسکن و سیاستی که دولت دارد، برای همه گروه‌ها واحد مسکونی احداث کنند.
واحدی تأکید کرد: بنده تصور می‌ کنم که اگر ما از این شرایط رکود و بحران اقتصادی خارج شویم، اتفاقات خوبی در سال آینده در بخش مسکن شاهد خواهیم بود.
وی در پاسخ به این سؤال که دولت برای خروج مسکن از رکود چه کاری باید انجام دهد، گفت: برای بخش مسکن یک برنامه‌ای تدوین شده است که باید به دولت برود و تصویب و ابلاغ شود که بر اساس آن باید وابستگی خود را به منابع بانکی کاهش دهیم.
وی افزود: بنابراین اگر به سمت شرکت‌های تأمین سرمایه‌ مثل شرکت صندوق پس‌انداز مسکن یکم برویم، سازندگان مسکن از اواخر امسال آرام آرام و از سال آینده رغبت بیشتری برای ساخت و ساز از خود نشان خواهند داد.


منبع خبر: خبرگزاری فارس



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت