سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت: 12:04 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
رهبر: تجربه کاردان های فنی لازمه اجرای پروژه‌های ساختمانی است
شنبه 7 شهريور 1394
عضو کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن با اعتقاد به اینکه کاردان‌های فنی نقش اساسی در ارتقای صنعت ساختمان دارند، اظهار داشت: کاردان‌های فنی، تکنسین‌های ساختمانی هستند که لازم است جایگاه آنها هر چه سریع‌تر در بخش ساختمان مشخص شود چرا که تجربه این افراد از مهندسان جوان بیشتر و برای اجرای پروژه‌های ساختمانی ضروری است.
به گزارش روابط عمومی سازمان، ایرج رهبر در سومین کنفرانس مدیریت و کنترل پروژه های ساختمانی و عمرانی ضمن بیان مطلب فوق، گفت: مهدی موذن رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران طی سال‌های اخیر زحمات بی‌بدیلی برای کاردان‌ها و معماران تجربی ساختمان کشیده‌اند که برکسی پوشیده نیست. بنده فعالیت و پشتکار ایشان را در طول 15 سالی که در انجمن‌ و تشکل‌های مختلف صنعت ساختمان حضور دارم، به این شدت و جدیت ندیده‌ام.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تجربه مهندسی در کشور افزود: علم مهندسی روز به روز در حال تغییر است لذا به منظور مدیریت صنعت ساختمان باید دانشگاه و صنعت رابطه تنگاتنگی با هم داشته باشند.
رهبر با بیان اینکه مدیریت در امر پروژه و کنترل پروژه در دو بخش مطرح می‌شود، اظهار داشت: مدیر پروژه و مدیریت پروژه دو مبحث متفاوتی هستند که معانی متفاوتی دارند، که متاسفانه این مسائل مهم در دانشگاه به دانش‌آموختگان آموزش داده نمی‌شود بنابراین افراد به محض فارغ‌التحصیلی متوجه این مطلب می‌شوند که از مدیریت اجرای پروژه سررشته‌ای ندارند.
این انبوه‌ساز با اعتقاد به اینکه اخلاق مهندسی نیز یکی از مباحثی است که در دانشگاه‌ها مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر دانشگاه‌های ما در سطح علمی به نسبت جهان در رتبه خوبی قرار دارند اما از آموزش مسائل جزئی و مهم از جمله اخلاق مهندسی و مدیریت پروژه غافل هستند.
رییس سابق کانون سراسری انبوه‌سازان در تعریف مدیر خوب، گفت: شاخص‌های مدیر خوب در درجه اول دارا بودن اخلاق مهندسی، دانش کافی و ارتباط درست مدیر و جامعه و در نهایت اعتقاد و وجدان کاری است.
رهبر با بیان اینکه لازمه مدیریت در صنعت ساختمان مدیریت هزینه و زمان است، افزود: مدیریت زمان اجرای پروژه و هزینه آن، اصلی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد چرا که با یک روز تاخیر در اجرای پروژه می‌توان خسارت‌های هنگفتی را مشاهده کرد.
عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران مدیریت را اصلی مهم در اجرای برنامه های کشور دانست و گفت: چرا ما باید در دانشگاه‌های خود از اصلی به این مهمی غافل نباشیم و در فرآیند آن دانشجویان را یاری کنیم.
عضو کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن با بیان اینکه صنعت ساختمان، صنعتی موثر در اقتصاد کشور است، اذعان داشت: صنعت ساختمان موثر در اقتصاد و اشتغال کشور است بنابراین با این نقش اساسی ضرورت مدیریت صحیح آن احساس می‌شود.
رهبر با تاکید بر اینکه تصدی صنعت ساختمان از قدیم‌الایام به دست بخش خصوصی بوده است، گفت: هیچ گاه بخش‌های حاکمیتی نباید تصدی صنعت ساختمان را به دست گیرند، صنعت ساختمان باید به وسیله بخش خصوصی و سرمایه این بخش اداره و مدیریت شود.
وی برنامه‌ریزی صحیح را از اصلی‌ترین فرآیند صنعت ساختمان دانست و گفت: در فرآیند اجرای ساختمان ابتدا باید برنامه‌ریزی کرد و به سمت اجرای ساختمان رفت و این اصلی است که در کشورهای توسعه یافته مورد توجه قرار گرفته است.
رهبر افزود: متاسفانه در کشور ما از این مسائل غافل هستیم و مصداق این موضوع اجرای پروژه مسکن مهر است که قبل برنامه‌ریزی به سرعت به سمت اجرا رفتیم.


منبع خبر: روابط عمومی سازمان نظام کاردانی ساختمان تهران



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت