جمعه 31 فروردین 1403 ساعت: 6:28 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
پیش بینی رشد 1.4 درصدی ساخت و ساز در سال جاری
چهارشنبه 4 شهريور 1394
بیزینس مانیتور پیش بینی کرد رشد صنعت ساخت و ساز ایران در سال ۲۰۱۵ به ۱.۴ درصد برسد و این رقم به طور متوسط در ۵ سال آینده در نتیجه رفع تحریم ها به ۴.۳ درصد بالغ شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم بیزینس مانیتور طی گزارشی نوشت: ما پیش بینی های خودمان از صنعت ساخت و ساز ایران را به پشتوانه توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی که موجب لغو سریع تر از زمان پیش بینی تحریم ها خواهد شد افزایش داده ایم.
در عین حال ضعف ساختاری در اقتصاد ایران و به خصوص نبود رقابت در بازار کار ریسک های متوجه سرمایه گذاران مشتاق ورود به بازار ایران خواهد بود.
این گزارش در ادامه نوشت: ما پیش بینی می کنیم که رشد واقعی صنعت ساخت و ساز ایران در سال 2015 به 1.4 درصد برسد و این رقم به طور متوسط در 5 سال آینده در نتیجه رفع تحریم ها به 4.3 درصد برسد.
رقابت بهتر در بازار کار ایران لازمه تقویت رشد در صنعت ساخت و ساز خواهد بود. هرچند نیروی کار در ایران به لحاظ استانداردهای منطقه ای بسیار آموزش دیده است، اما هزینه بالای نیروی کار همچنان یک مانع ساختاری بر سر راه سرمایه گذاری خواهد بود.
بر اساس این گزارش کاهش شدید قیمت نفت در طی چند ماه گذشته تیم نفت و گاز بیزنس مانیتور را بر آن داشته تا در پیش بینی خود از قیمت نفت تجدید نظر کند و اکنون آنها پیش بینی می کنند که قیمت نفت برنت در سال 2015 به طور متوسط به بشکه ای 59 دلار برسد. با توجه به اینکه صنعت نفت و گاز 70 درصد کل صادرات ایران را تشکیل می دهد، دولت ناگزیر شده تا هزینه های عمومی خود در بخش زیرساخت ها را کاهش دهد.
از نظر رشد اقتصادی ایران، پیش بینی می شود که اقتصاد ایران در سال 2015، با رشد واقعیت تولید ناخالص داخلی 0.6 درصدی به دوره رشد برگردد. در بخش شهری، ما معتقدیم قیمت مسکن در دوره های سه ماهه آینده همچنان بالا باقی خواهد ماند که عمدتا ناشی از نبود واحدهای مناسب مسکونی برای مشتریان است.
علاوه بر شرکت های چینی و روسی، شرکت های ساخت و ساز عرب، فرانسوی، ترک، هندی و کره ای نسبت به بازگشت به بازار ساخت زیرساخت های ایران ابراز تمایل کرده اند. لغو تحریم ها به میزان قابل توجهی فضای رقابت در بازار ایران را تنوع خواهد بخشید.
به رغم بهبود چشم انداز بخش زیرساخت های ایران، این کشور همچنان با چالش های قابل توجهی از جمعه ریسک بالای سیاسی، ضعف کلان اقتصادی، تنش های اجتماعی و نبود شفافیت مواجه خواهد بود.


منبع خبر: خبرگزاری تسنیم



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت