سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت: 8:18 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
خانه های تا 150 متر از مالیات اجاره معاف هستند
چهارشنبه 4 شهريور 1394
علي عسكري،معاون وزير اقتصاد و رييس سازمان امور مالياتي در تازه‌ترين اظهارات خود نحوه اخذ ماليات بر خانه‌هاي خالي و شناسايي آنها را تشريح كرد و گفت: آمار تمامي خانه‌هاي خالي در سامانه ثبت و ضبط مي‌شود و دريافت ماليات از ساخت‌وساز مسكن فشاري به قيمت‌هاي مسكن نمي‌آورد.
وي همچنين اعلام كرد: خانه‌هاي تا ۱۵۰مترمربع در تهران و در شهرستان‌ها تا ۲۰۰مترمربع از ماليات اجاره معاف هستند.
عسكري شناسايي خانه‌هاي خالي را به سامانه املاك وابسته دانست و گفت: مبناي اين موضوع سامانه املاك است و بر اساس مكانيسمي كه پيش‌بيني مي‌شود تمامي اين املاك در سامانه ثبت و ضبط شود و دليل ندارد كه دريافت ماليات از ساخت‌وساز مسكن فشاري به قيمت‌هاي مسكن بياورد، زيرا در شرايط ركود بوده و تنظيم‌كننده قيمت بازار است.
وي در پاسخ به اين انتقاد كه اين مساله مي‌تواند سرك كشيدن به حساب مردم در قانون جديد باشد صراحتا گفت: از جنبه سرك‌كشي وارد نمي‌شويم و اگر كسي فعاليت اقتصادي كند بايد اسناد و مدارك بدهد. در حال‌حاضر سيستم طرح جامع هوشمند است و اطلاعات موديان در 3سطح كم‌ريسك، ريسك متوسط و پرريسك طبقه‌بندي شده و براي موديان پرريسك بيشتر نياز به حساب‌هاي بانكي داريم.
وي با اشاره به اينكه در تهران، خانه‌هاي ۱۵۰متر مربع و در شهرستان‌ها تا ۲۰۰متر مربع از ماليات اجاره معاف هستند، گفت: براي واحدهاي خالي يك جريمه معادل ماليات اجاره دريافت مي‌شود و نهاد حاكميتي مي‌تواند با تصويب دولت اطلاعات را مبادله كند.




منبع خبر: تعادل



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت