جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 12:29 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
کاردان ها امسال‌ وارد ساخت و ساز می شوند
چهارشنبه 10 تير 1394
مدیر کل دفتر سازمان های مهندسی و تشکل های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی گفت: امسال در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که در دست تدوین داریم، کاردان‌ها در ساخت‌وسازهای بزرگ در کنار مهندسان و در ساخت‌وسازهای کوچک به‌طور مستقل مسئولیت‌ها را عهده‌دار می‌شوند.
منوچهر شیبانی اصل، در حاشیه مراسم افطاری سازمان نظام کاردانی استان تهران در گفتگو با پیام ساختمان با بیان این مطلب، افزود: نیروی انسانی در خدمات مهندسی زنجیره‌ای است که از کارگر شروع می‌شود و تا سر مهندس ادامه پیدا می‌کند. قطعاً کاردان‌ها هم باید در این زنجیره باشند چراکه در بسیاری موارد حضور کاردان‌ها گره‌گشای مشکلات ساختمان بوده است.
وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود سازمان نظام‌مهندسی موافق حضور کاردان‌ها نیستند، گفت: ساختار سیستمی به‌طور مناسب شکل نگرفته تا هر کس در جای خودش باشد. من تصور نمی‌کنم که مهندسان مخالف حضور کاردان‌ها باشند چون هر مهندسی باید برای انجام امور محوله چند کاردان در کنارش داشته باشد. بنابراین کاردان‌ها کمک مهندسان هستند و جای مهندسان را تنگ نمی‌کنند.
مدیر کل دفتر سازمان های مهندسی و تشکل های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: قطعاً محاسبات کار مهندسان است و کاردان‌ها ادعایی در این زمینه ندارند اما در زمینه‌های اجرا و نظارت کاردان‌ها می‌توانند مفید باشند.
شیبانی در پاسخ به این سؤال که آیا شهرداری با طرح استفاده از مجری ذی‌صلاح برای ساختمان‌ها موافقت می‌کند، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و عمومی تابع قانون هستند و هر آنچه قانون حکم کند باید همه تمکین کنند. قطعاً شهرداری‌ها هم مکلف به اجرای آن هستند.


منبع خبر: هفته نامه پیام ساختمان



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت