پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت: 10:11 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
برگزاری ضیافت افطاری و اعطای اعتبارنامه اعضای جدید هیئت مدیره سازمان/ موذن: طرح مجری ذی صلاح به سازمان های نظام کاردانی هم ابلاغ شود
چهارشنبه 10 تير 1394
مراسم ضیافت افطاری و اعطای اعتبارنامه هیئت مدیره جدید سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با حضور مدیرکل دفتر سازمان های مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران، معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان تهران و سایر فعالان و کارشناسان حوزه صنعت ساختمان کشور شب گذشته برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان، رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان حاضر در این مراسم اظهار داشت: باتوجه به تاخیر 4 ساله ای که در دوره سوم انتخابات نظام کاردانی ساختمان استان ها صورت گرفت، باید از اعضا و بازرسان هیئت مدیره سازمان نظام کاردانی استان تهران به دلیل 7 سال زحمت و تلاش بی وقفه تشکر کنم.
مهدی موذن ادامه داد: مسئولان عالی رتبه وزارت راه و شهرسازی بارها به این نکته اشاره کرده اند که امسال سال خوبی برای کاردان ها خواهد بود، اما انتظار کاردان ها بیش از این هاست. کاردان ها تاکنون متوقف شده اند، آن هم به دلیل آنکه نباید در حوزه نظارت و اجرا حضور داشته باشند. این در حالی است که کاردان ها در بسیاری از استان های کشور در حال نظارت هستند و توانمندی های خود را به اثبات رسانده اند.
وی همچنین در زمینه برطرف سازی چالش های مربوط به اجرا در ساخت و ساز و ابلاغ طرح مجری ذی صلاح از سوی دکتر شیبانی اصل، مدیرکل دفتر سازمان های مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: متاسفانه این طرح تنها به شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ابلاغ شده است؛ و این در شرایطی است که مسئولان تاکنون از انجام کار نظارت توسط کاردان ها ممانعت کرده و اظهار نموده اند که کاردان ها فقط از صلاحیت اجرا برخوردارند، پس باید این دستورالعمل به شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور نیز ابلاغ شود و می توان گفت هم اکنون زمان استفاده هرچه پررنگ تر از کاردان ها در مبحث اجرا فرا رسیده است.
رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با اشاره به قدرت مجازی که در اختیار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران قرار گرفته، افزود: این قدرت به هیچ عنوان وجود خارجی ندارد، چراکه قدرت اصلی در دست دولت است و صرفا با برخورداری از سرمایه کلان نمی توان به آن دست پیدا کرد. متاسفانه برخی از سازمان های نظام مهندسی استان ها از این قدرت مجازی استفاده کرده و اجازه ورود به کاردان ها نمی دهند.
البته باید یادآور شد که در برخی از استان ها تعامل بسیار مناسبی میان سازمان نظام مهندسی و نظام کاردانی شکل گرفته که این تعامل مثبت در اجرای پروژه ها بسیار تاثیرگذار بوده و نتایج مثبتی حاصل شده است.
موذن با ابراز نگرانی از مصادره طرح مجری ذی صلاح و اجرای ساختمان از سوی سازمان های نظاه مهندسی گفت: یکی از عمده ترین مشکلات در حوزه ساخت و ساز این است که کلیه فعالیت ها را مهندس انجام می دهد و در این زمینه نیز ممکن است مجددا به کاردان ها اجازه ورود داده نشود. در حوزه اجرای پروژه های ساختمانی هر فردی جایگاه مربوط به خود را دارد و یک مهندس نباید به صورت تمام وقت در کارگاه حضور داشته باشد. همانطور که مسئولان وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم به آن اذعان دارند، فعالیت های اجرایی باید به کاردان ها سپرده شود.
وی درخصوص ریزش 50 درصدی کاردان ها اظهار داشت: متاسفانه اتفاقات و مشکلات متعددی که در این سال ها به وجود آمده، سبب شده تا کاردان ها به سمت کارشناسی سوق پیدا کنند که این امر به هیچ عنوان به نفع ساختمان سازی و اصلاح ساختار ساخت و ساز کشور نیست.
رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران در پایان گفت: در واقع پدیده فرار از مقطع کاردانی در سال های آتی آسیب غیرقابل جبرانی را به صنعت ساخت و ساز وارد می کند که بر هیچ کس پوشیده نیست. همانطور که امروزه سازمان نظام مهندسی تهران از جمعیت 100 هزار نفری خودسخن می گوید، اما سازمان نظام کاردانی ساختمان تهران 10 هزار نفر جمعیت دارد. این درحالی است که طبق نظر کارشناسان به ازای هر یک نفر مهندس باید 3 کاردان در کارگاه وجود داشته باشد و هم اکنون این امر کاملا وارونه شده است.


منبع خبر: روابط عمومی سازمان



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت