سه شنبه 03 اردیبهشت 1403 ساعت: 12:26 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
بودجه وزارت راه صدای آخوندی را در آورد
دوشنبه 24 آذر 1393
در حالی که حجم تعهدات مالی وزارت راه و شهرسازی روز به روز افزایش می‌یابد اما گویا بودجه این وزارتخانه کمتر از پیش‌بینی‌ها در نظر گرفته شده و این مساله حتی صدای وزیر راه و شهرسازی را نیز در آورده است.
عباس آخوندی در حاشیه سفر خود به استان آذربایجان غربی به این مساله اشاره کرده و گفته که بودجه فعلی کفاف تعهدات موجود در این وزارتخانه را نخواهد داد.
طبق اعلام وزیر تاکنون میزان تعهدات مالی وزارت راه و شهرسازی به بیش از 130 هزار میلیارد تومان رسیده و این درحالی است که در لایحه بودجه سال 1394 سهم این وزارتخانه تنها 6000 میلیارد تومان از سوی دولت تخمین زده شده که البته همین مقدار نیز به تصویب مجلس شورای اسلامی احتیاج خواهد داشت.
در این بین در میان معاونت‌های ستادی حوزه راه تنها معاونت راه روستایی از دولت قیر یارانه‌ای دریافت کرده و دیگر ارگان‌های راه باید مثل مشتریان دیگر برای تامین مایحتاج خود اقدام کنند.
هر چند دولت تلاش کرده برای جبران کمبود بودجه‌های عمرانی خود بحث هایی مانند استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های بزرگ و البته تامین بودجه‌های مورد نیاز از طریق فاینانس و کمک‌های مالی خارجی در دستور کار قرار دهد اما همچنان با توجه به بالا بودن تعداد پروژه‌های نیمه کاره و البته تعهدات گسترده وزارت راه و شهرسازی مشخص نیست این روش‌های جدید تامین مالی تا چه میزان مشکلات مالی این وزارت را حل خواهند کرد.
البته در کنار این موضوع بحث تامین اعتماد مجدد سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز از جمله دغدغه‌های اصلی این وزارتخانه است چون با توجه به عقب افتادن چند باره پرداخت بدهی های پیمانکاران به وزارت راه در سال های گذشته و رسیدن میزان بدهی های آن‌ها به بیش از 5000 میلیارد تومان جذب سرمایه‌های جدید منوط به پرداخت دیون باقیمانده در سال‌های قبل است.
منبع خبر: خبرگزاری ایسنا



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت