جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 11:09 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
چهاردهم اکتبر برابر با 22 مهر، روز جهانی استاندارد
سه شنبه 22 مهر 1393
استاندارد عبارت است از نظمی مبتنی بر نتایج ثابت علوم ، فنون و تجارب بشری که به صورت قواعد ، مقررات و نظام هایی که به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه، افزایش میزان تفاهم، تسهیل ارتباطات، توسعه صنعت، صرفه جویی در اقتصاد ملی، حفظ سلامت و ایمنی عمومی ، گسترش مبادلات بازرگانی داخلی و خارجی و .... به کار می رود.
از سال 1970 ، چهاردهم اکتبر برابر با 22 مهر به نام روز جهانی استاندارد تعیین و نامگذاری شد.
ایران نیز از سال 1343، به عضویت این سازمان در آمد. مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران وظیفه تدوین استاندارد ملی در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن، ارتباطات، مواد غذایی و ... را بر عهده دارد .
این مؤسسه جهت حصول اطمینان از رعایت اصول استاندارد در فرآیندهای تولید کالا در کشور، حداقل یک بار در ماه از خط تولید کارخانه‌ها نمونه‌برداری می‌کند و در صورت لزوم، کالاهایی را به عنوان نمونه از بازار خریداری و آزمایش می‌کند تا میزان تطابق آنها را با استاندارد تعیین شده، بررسی نماید .
به گفته مهدی موذن، ریاست سازمان، کشورهایی که استانداردهای بین‌المللی را در سیاست‌ها و مقررات خود وارد کرده‌اند بهتر می‌توانند از مردم خود محافظت کنند و برای انتخاب کالاهای باکیفیت، فرصت بیشتری به آنان ارایه می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه دارا بودن استانداردهای بین‌المللی موجب قدرت رقابتی بیشتر و امکان حضور در زنجیره ارزش جهانی و انتقال فناوری خواهد بود، اظهار داشت: کشورهای توسعه یافته، شکوفایی اقتصاد خود اعم از رشد و توسعه را مدیون اجرای نظام استانداردها می‌دانند، این کشورها، بر این اعتقاد بوده و هستند که اجرای استانداردها باعث می‌شود تا سطح توقعات مصرف‌کنندگان افزایش یافته و از این طریق با دفاع از تولیدکنندگان برتر، ارتقای کیفیت به صورت طبیعی به‌وجود آمده و زمینه برای ورود به بازارهای جهانی فراهم می‌شود.
موذن تصریح کرد: استفاده ازاستاندارد مصالح ساختمانی درساخت و ساز، ایمنی، کیفیت و حفظ سرمایه های ملی را به دنبال خواهد داشت و برای رعایت استاندارد در همه زمینه‌ها به‌ویژه صنعت ساختمان باید ترویج و فرهنگ‌سازی کرد.
منبع خبر: روابط عمومی سازمان



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت