جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 1:25 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
نمایندگان مجلس هنوز طرح جامع مسکن را ندیده‌اند
سه شنبه 25 شهريور 1393
رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه هنوز نمایندگان مجلس پیش‌نویس طرح جامع مسکن را ندیده‌اند، گفت: اولین انتقاد به طرح جامع مسکن این است که این طرح قرار بود اواخر سال گذشته به کمیسیون عمران مجلس ارائه شود که هنوز نشده است.
سیدمهدی هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون عمران پیش‌نویس طرح جامع مسکن را مطالعه و در خصوص آن نظری دارد، گفت: هنوز نمایندگان مجلس پیش‌نویس طرح جامع مسکن را ندیده‌اند که بخواهند در مورد آن هم نظرخواهی کنند.
وی در پاسخ به این سوال که آخوندی از نخبگان حوزه مسکن درخواست کرده که در خصوص طرح جامع مسکن نظر بدهند افزود: یک زمانی هست که طرح یا لایحه‌ای به صورت رسمی منتشر می‌شود و اعلام می‌شود که نخبگان یا کارشناسان در مورد آن اظهارنظر کنند اما اینکه پیش‌نویس طرح جامع مسکن بر روی سایت وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته ما از آن بی‌اطلاع هستیم.
هاشمی تاکید کرد: به هر حال تاکنون فرصت این را نداشتم که این پیش‌نویس را ببینم تا از منظر مجلس در خصوص آن اظهارنظر کنم و اگر قرار باشد اظهارنظری صورت گیرد باید رسما طرح ارائه می‌شد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: انتقاد اول به طرح جامع مسکن این است که قرار بود طرح قبل از سال گذشته به کمیسیون عمران مجلس ارائه شود اما این طور نشده است پس بنابراین نمی‌دانم در چه مرحله‌ای است و یا اینکه آیا به تصویب دولت رسیده است یا خیر.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: فکر می‌کنم که وزارت راه و شهرسازی و دولت هم هنوز به جمع‌بندی و اتفاق‌نظر نرسیده‌اند بنابراین اگر دولت و یا وزارت راه و شهرسازی به جمع‌بندی نهایی در خصوص طرح جامع مسکن رسیدند ما نمایندگان مجلس نیز می توانیم در خصوص آن اظهارنظر کنیم.
هاشمی ادامه داد: ما هنوز نمی‌دانیم که طرح جامع مسکن لایحه است و اصلا در چه مرحله‌ای است،آیا این طرح در مرحله کارشناسی یا در مرحله ابلاغ است بعد از آن که مشخص شد می‌توان در خصوص آن اظهارنظر کارشناسی کرد.
وی گفت: موضوعی که می‌توان در خصوص طرح جامع مسکن گفت این است که اگر مواردی در طرح مزبور اضافه شده باشد که مغایر با قوانین باشد طبیعتا باید به صورت لایحه به مجلس ارائه و سپس به تصویب مجلس برسد.
هاشمی ادامه داد: اما اگر طرح جامع مسکن در چارچوب اختیارات دولت باشد نیاز به ارائه لایحه نیست.
منبع خبر: خبرگزاری فارس



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت